Els veïns dels voltants del carrer de la Tècnica de Badalona, al límit entre els barris de Montigalà i Bufalà, ja poden respirar una mica més tranquils. Aquest dijous al matí, efectius de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra han desocupat una nau industrial que en les darreres setmanes havia provocat múltiples queixes entre els veïns de la zona i, especialment, de la comunitat educativa de l’Escola Planas i Casals, que està just al costat de l’immoble desocupat, per les molèsties que ocasionaven, sobretot quan organitzaven festes il·legals sense permís.

Festes il·legals, destrosses i un perill en cas d'incendi

Més enllà del fet d'organitzar aquestes festes il·legals, segons tenia constància la Guàrdia Urbana, els ocupes cobraven entrada per poder-hi accedir i es lucraven amb elles. Quan els agents policials han entrat per executar la desocupació aquest dijous, han vist que no hi havia ningú a l'interior. No obstant això, les proves que hi havien estat eren evidents amb l'interior de la nau completament destrossat. Els ocupes havien arrencat les caixes elèctriques i els sistemes de ventilació i havien inutilitzat l’ascensor. A més, la propietat de l'edifici també ha comprovat que havien robat el cablejat elèctric i les mànegues per a fer front a incendis que hi havia instal·lades, amb el perill que això podia comportar en cas que s'originés un foc durant les festes il·legals. 

L'alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha refermat el compromís del consistori badaloní per acabar amb l'ocupació il·legal a la ciutat. "Continuarem al costat dels veïns per acabar amb tots els ocupes que creen problemes de convivència i fan que la gent se senti insegura a les seves cases o al seu carrer", ha dit el batlle, qui també ha remarcat que en el cas de la nau del carrer de la Tècnica els ocupes "són les mateixes persones que ho fan en altres naus de la ciutat, no són persones vulnerables, són delinqüents que aprofiten les propietats dels altres per lucrar-se amb pràctiques mafioses".

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!