L'alta cuina està sempre a l'ull de l'huracà, moltes persones consideren que és una tendència que han generat els xefs més rics del món per guanyar encara més diners amb l'excusa de pujar els preciso per fer una sensació d'exclusivitat. D'altres pensen que les xifres que es paguen són adequades pel servei, l'ambient i els productes d'una qualitat excel·lent.
Un dels establiments dels quals més es parla és l'ABaC, el restaurant de Jordi Cruz, xef que ha guanyat tres estrelles Michelin i és conegut a tot el món per la seva tasca a la cuina i ser un dels membres del jurat del popular programa MasterChef, de Televisió Espanyola des de fa diversos anys.
El 2010 el xef es va incorporar a l'equip de l'ABaC, que està considerat com un dels millors restaurants del país, únicament n'hi ha 11 que tinguin tres estrelles Michelin i un d'ells és l'establiment ubicat en el número 1 de l'avinguda del Tibidabo de Barcelona.
Les crítiques a l'ABaC
El portal Tripadvisor permet als usuaris comentar i valorar la seva experiència en un restaurant amb altres persones que estiguin interessades a conèixer si val la pena anar a menjar o sopar a un establiment en particular. Hi ha diferents valors que es poden qualificar i en pot ajudar altres a anar a un local o a un altre.
Les opinions de l'ABaC són, en general, molt positives. Hi ha 2.172 crítiques i la té una nota mitjana de 4 estrelles i mitja sobre un màxim de cinc. A més, compta amb l'etiqueta de 'Travellers Choice'. El preu mitjà per comensal està en 250 euros i 350 euros, encara que la realitat és que el seu popular menú degustació costa 225 euros.
Algunes de les crítiques més ferotges són molt cridaneres. Un exemple d'això és la més recent, publicada per l'usuari 'susanaa250'. Qualifica la seva experiència gastronòmica de "decebedor" i assegura que l'establiment "no mereix tres estrelles Michelin". Considera que no és al nivell d'altres locals que han estat guardonats per la prestigiosa guia, creu que no són acurats amb els detalls i apunta a l'ambient i el personal: "Cambrers sense experiència, recipients trencats o amb esquerdes, falta d'explicació dels plats i ambient fosc."
L'usuari 'mari carmen g' tampoc no va sortir contenta del local de Jordi Cruz, creu que el sopar dura massa temps. Afirma que va arribar a l'establiment a les 20:30 i no va sortir fins a 00:40 de l'endemà, qualificant la seva experiència d'"insuportable". També té un missatge per al xef: "Pel que he llegit hi ha comentaris similars del 2015. Jordi, posa't les piles".
Més crítics amb el servei i sistema que amb els plats
Cal destacar que la majoria de crítiques estan enfocades en la qualitat del servei i no en la del menjar. 'StephBalao', un altre usuari, va qualificar la seva experiència com "zero de recomanable" i va deixar per escrit el que no li va agradar: "Un servei extremadament lent, cada canvi de plat prenia moltíssim temps i alguns dels plats eren bruts. Alguns dels plats tenen el mateix sabor encara que es tractin de plats diferents".
Un altre dels punts en els quals flaqueja és la relació qualitat/preu, un aspecte fonamental per als usuaris que no volen gastar una quantitat enorme de diners en un restaurant que, per a molts, no val la pena. També hi ha diverses persones que critiquen els problemes per aconseguir una reserva en l'ABaC. És un dels molts aspectes en els quals hauran de treballar Jordi Cruz i el seu equip per aconseguir generar millors crítiques en aquesta plataforma.