Nou cop policial contra la delinqüència, ara, a les estacions de tren i d'autobusos de Tarragona. Els Mossos d'Esquadra, en un operatiu conjunt amb la Guàrdia Urbana de la ciutat i de la Policia Nacional espanyola, comptant també amb el suport dels vigilants de seguretat privada que hi treballen, es van desplegar durant la tarda de divendres per aquests punts on s'ha detectat que es concentren de manera habitual persones sospitoses de fer furts i robatoris. La batuda, emmarcada en la Llei Orgànica 4/2015 de Seguretat Ciutadana, va acabar amb un balanç de 47 identificats, quatre detinguts i quinze denunciats per diversos il·lícits penals.
En aquest sentit, dues de les detencions les va fer la Guàrdia Urbana per sengles delictes contra la salut pública; una per part dels Mossos a una persona a qui li constava una ordre judicial de detenció per un robatori violent i un delicte de lesions; i la quarta, per infringir la llei d'estrangeria, la va fer la Policia Nacional. La nacionalitat dels detinguts no s'ha comunicat. Pel que fa a les denúncies, la majoria es van fer per tinença d'haixix i marihuana -set, en total-, una per portar una arma blanca a sobre, sis per infraccions comeses a la via pública i la darrera, per manca de respecte als agents de l'autoritat.

Durant l'operació també es va revisar la documentació de quatre vehicles aparcats pels voltants de les estacions, així com la dels seus respectius conductors; un dels cotxes va quedar immobilitzat pels agents. Finalment, es va comunicar una citació judicial a una de les 47 persones identificades durant la batuda.
Batudes policials als espais públics per garantir la seguretat dels ciutadans
Els cossos policials han augmentat aquesta mena d'operatius contra els delinqüents -també amb el pla Kanpai contra la multireincidència- per garantir la seguretat dels ciutadans, en aquest cas concret, dels usuaris del transport públic i dels veïns de la zona que es poden veure afectats per les conductes delictives de lladres, traficants i pròfugs de la justícia. A banda de ser una mesura de seguretat ciutadana, també aprofiten per detectar persones que intenten eludir els policies desplaçant-se amb trens i autobusos, esquivant, així, els controls de trànsit a les principals carreteres catalanes.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!