Quan anem a menjar a un lloc que no coneixem solem utilitzar les aplicacions web o les xarxes socials per veure els comentaris i valoracions d'altres usuaris. Per això, cada vegada més hotelers estan pendents de la seva imatge a la xarxa. Encara que en molts casos les ressenyes són per millorar, intentar canviar coses o potenciar un restaurant, també hi ha males crítiques que poden generar cert enuig. És el cas del restaurant 'La Cave' de Toledo, en el qual Luis Miguel va intentar asseure's a menjar, però sense èxit.
Luis Miguel va deixar un comentari a xarxes que no va caure gaire bé
Luis Miguel estava passant uns dies a Toledo i un amic seu li va recomanar el local. Tanmateix, no va poder menjar allà perquè estava ple. Com que no va aconseguir-ho, no va dubtar a deixar una qualificació molt baixa i un comentari en el qual criticava el comportament dels treballadors: "M'he apropat, ja que estic de viatge a Toledo i un amic m'havia recomanat aquest local. I quan arribo em diu: 'Tens reserva? No? Doncs llavors res. Pel que sembla, sense reserva no et donen ni opció a esperar taula lliure. No sé com estarà el menjar allà, però sens dubte el tracte al client és fatal, sembla que van sobrats".
Al seu torn, també comenta el que el va molestar: "Almenys, que m'haguessin dit un temps d'espera estimat, però directament m'ha fet fora. Sens dubte, encara que tingués opció de tornar, no tornaria. Cal saber tractar els clients i també els turistes".
La contestació del restaurant, molt taxativa
Des del restaurant no han tardat a contestar en veure aquesta terrible ressenya: "Pel que sembla, si el restaurant està complet hem d'aixecar algú de la seva cadira, la qual ha reservat anteriorment, perquè vostè pugui asseure's. És increïble que, admetent obertament que ni tan sols has travessat la porta, ja et creguis amb dret a menysprear el treball de molta gent i que la teva opinió sobre una cosa que no coneixes pugui ser publicada. En fi. Gràcies per venir". Però els comentaris no acaben aquí. També s'afegeix a les crítiques Mercedes, la parella de Luis Miguel, que ha volgut defensar el seu punt de vista i tornar a valorar l'establiment amb una estrella sobre cinc.
"Et dono una estrella perquè no n'hi ha menys"
"Com bé diu la meva parella en el comentari anterior, no es tracta d'aixecar un client de la taula per asseure'n un altre. Es tracta de cordialitat cap a un client, donar la possibilitat d'un temps d'espera per poder asseure'ns (ja que no teníem pressa) i tenir interès a atendre uns clients. En altres restaurants on vam ser també aquell dia, estaven complets i ens van oferir fer un volt i tornar en una mitja hora, la qual cosa és un mínim d'interès a atendre els clients," explica.
Encara que destaca que el principal problema va ser el tracte que van tenir amb ells: "Ja no només això, sinó les formes, perquè l'actitud va ser pèssima per part del cambrer. Tu no t'expliques com es pot posar una ressenya sense tastar el menjar, i jo no m'explico com persones sense cap mena de formació cap al client poden obrir un local. Per descomptat, et dono una estrella, perquè no n'hi ha menys."