Els directius Direcció General de Trànsit (DGT) treballen cada dia per millorar les condicions del reglament que han de seguir tots els conductors, els seus acompanyants i els vianants que circulen pels carrers i carreteres a Espanya.

Es tracta d'una tasca que ha d'evolucionar juntament amb les noves tecnologies, per la qual cosa han d'actualitzar i canviar el reglament i les recomanacions. Un exemple d'això és la implementació del sistema ISA, que és un conjunt de càmeres que acabaran per substituir als miralls retrovisors tradicionals per una eina que ajudarà a reduir el nombre d'accidents.

Realment, l'objectiu principal de la DGT és el de reduir i evitar els accidents a les carreteres. Per a això avaluen nous sistemes i modificacions que siguin positives per mantenir la seguretat dels conductors, els seus acompanyants i els vianants.

La nova eina que ja utilitza la policia a Europa

A diversos països d'Europa han començat a utilitzar els radars portàtils, també anomenats TrueSpeed. Encara no poden utilitzar-se per sancionar a les carreteres espanyoles, però la seva implementació serà qüestió de temps i sembla que més tard que d'hora els faran servir els agents que treballen per les normes de la DGT.

Aquests aparells han estat utilitzats pels agents del Regne Unit i França i destaquen per la seva reduïda mida, es poden guardar en una butxaca i s'activen de forma ràpida per detectar els excessos de velocitat. Es tracta d'un tipus de radar que no es pot detectar, encara que cal recordar que els detectors estan terminantment prohibits.

Radar / Pixabay

També tenen la capacitat de detectar velocitats de fins a 300 km/h i es poden utilitzar per observar millor els conductors, ja que porten integrat un visor amb un zoom de x7 que facilita la visió a l'interior del turisme, podent comprovar si l'usuari porta el cinturó de seguretat o està sent distret pel telèfon mòbil. Tenen un abast de fins a 650 metres i funcionen en qualsevol condició climatològica.

S'uniria als molts aparells que ja té la DGT per detectar els excessos de velocitat i altres faltes com no portar posat el cinturó de seguretat. Es pot destacar que hi ha prop de 1.300 radars, tant fixos, com mòbils i de tram a les carreteres espanyoles, i també tenen drons i fins i tot helicòpters per sancionar els conductors que no tinguin una actitud responsable i no compleixin les normes.

La DGT ja utilitza els radars Velolaser

La DGT ha incorporat un nou radar portàtil amb què controlarà millor les accions dels conductors, es tracta del model Velolaser. Són bastant precisos, ja que tenen un marge d'error del 5% i poden funcionar tant de dia com de nit. No obstant això, la fabricació dels radars Velolaser és bastant més cara, superant àmpliament les xifres que es recullen amb les multes que podran posar gràcies a ells. Cada radar d'aquest tipus costa al voltant de 14.400 euros.

Són sense fil i funcionen autònomament durant fins a cinc hores, es poden controlar a través de dispositius amb connexió wifi o dades mòbils i són especialment útils en zones urbanes. I és que, si s'equipen als cotxes de la Guàrdia Civil, poden detectar infraccions des de els 15 fins als 50 metres, arribant a dos carrils de la seva ubicació i tenen un rang de detecció entre els 30 i els 250 quilòmetres per hora.