Les rotondes s'han convertit en un dels elements més utilitzats per regular el trànsit i impedir que, en encreuaments amb molta circulació de vehicles o en el que conflueixen molts carrers o carreteres, hi hagi embussos, problemes i accidents. Tot i això, a vegades, el fet de circular per una d'aquestes rotondes acaba provocant el que es vol evitar, ja que molts conductors ho fan de manera incorrecta, arriscant-se a provocar algun xoc i a ser sancionats amb multes i, fins i tot, a les pèrdues del carnet. Gairebé tothom ho ha fet alguna vegada i, segons la DGT, un de cada tres conductors comet alguna infracció habitualment quan circula per una rotonda.
Les infraccions més perilloses a les rotondes
En reiterades ocasions, la DGT ha explicat i ha fet treballs de conscienciació sobre com s'ha de circular correctament a les rotondes, però, tot i això, els conductors segueixen cometent infraccions. La principal vulneració del reglament és entrar a la intersecció sense respectar la prioritat de pas. En aquest sentit, és obligatori deixar passar els que ja hi són dins, perquè si no podrien obligar a frenar bruscament i provocar un xoc en cadena. Incomplir aquesta norma pot suposar la pèrdua de quatre punts del carnet i una multa de 200 euros. El fet de canviar de carril dins la glorieta sense senyalitzar-ho o sense mantenir la distància adequada, pot tenir el mateix efecte i també se sanciona amb 200 euros.
Circula amb una velocitat excessiva, posant en risc la resta de vehicles que circulen per la rotonda o possibles vianants que estiguin travessant un pas de vianants a la sortida d'aquesta, es pot considerar com a conducció temerària, amb una multa de 500 euros i la retirada de sis punts del carnet. Sortir de la rotonda de manera incorrecta des del carril interior i obligant als que circulen pel carril exterior, té exactament la mateixa sanció de 500 euros i sis punts menys al carnet de conduir. Per últim, en les sortides de les rotondes, també cal tenir en compte que cal donar prioritat als ciclistes o motoristes i mantenir la distància adequada amb ells, ja que es consideren els usuaris més difícils de detectar i més vulnerables en la circulació.