Amb prou feines havien passat unes hores del seu enterrament, que els familiars d'un empresari de Saragossa ja van descobrir que el seu telèfon mòbil havia desaparegut. L'home va morir el passat 18 d'octubre després de no poder superar un tumor cerebral contra el qual feia molt temps que lluitava. Tot i que el dispositiu no apareixia per enlloc, no va ser fins al cap d'un temps, a principis de desembre, quan van saltar les alarmes. En rebuscar entre les seves pertinences per tal de poder repartir l'herència, van descobrir que també hi faltaven 100.000 euros en efectiu, diverses joies d'or valorades en 40.000 euros i un ordinador de la marca Apple.

Els familiars sospiten de la cuidadora

Així doncs, el passat 24 de gener, els hereus van presentar una denúncia per robatori a la Policia Nacional. Agents del Grup de Robatoris amb Força en Domicili de la Prefectura Superior de Policia d'Aragó va assumir la investigació per tal d'esclarir que havia passat, on estaven els objectes sostrets i qui se'ls havia emportat. La família de la víctima, però, tal com ha avançat El Periódico de Aragón, ho tenia clar. Els hereus van explicar als policies que sospitaven de la cuidadora.

Segons van declarar, durant els últims anys de malaltia de l'home, una amiga de la família s'encarregava de la seva cura i li pagaven una quantitat mensual pels seus serveis. La dona tenia les claus del domicili i coneixia l'existència dels 100.000 euros en efectiu, així com d'un rellotge d'or, un parell de collarets de perles, una aliança de brillants i un anell de brillants i esmaragdes que estaven amagats dins una bossa a la part de dalt de l'armari.

Un robatori durant el funeral

Els familiars, no només van apuntar cap a la cuidadora, sinó que també van assenyalar que hauria comès el robatori tot just va acabar el funeral de l'home. En aquell moment, mentre que els familiars i amics de la víctima van anar a un bar del centre de Saragossa a prendre alguna cosa per homenatjar l'home, ella va marxar dient que havia d'anar a la feina. Tres hores després, va tornar. Els denunciants creuen que va ser en aquest moment quan va aprofitar per endur-se tots els objectes de valor abans que la família se'ls pogués quedar.

Es basen, sobretot, en el testimoni d'un porter de la urbanització que va assegurar que va veure la dona sortir del domicili de la víctima a aquelles hores carregada amb una bossa on, suposadament, portaria el seu botí. Tot i això, ara serà la investigació de la Policia Nacional la que haurà de confirmar el relat i determinar si, com sospita la família, va ser la cuidadora qui es va quedar els diners. De moment, no hi ha cap persona detinguda.