Desarticulen la màfia marroquina de motos japoneses a Catalunya. Un clan familiar dedicat a robar els vehicles de diferents concessionaris de Barcelona i l'àrea metropolitana ha caigut després que els Mossos d'Esquadra de la comissaria de Gràcia, a la capital catalana, hagin detingut onze persones que formaven part de l'entramat que, a més de sostreure-les, les desmuntava en menys de sis hores i les preparaven per enviar-les per peces al Marroc, on posteriorment les tornaven a acoblar i les revenien a compradors particulars de la regió nord-africana. A més dels arrestats, hi ha quatre investigats més.
Així utilitzaven un alternatiu Corredor Mediterrani fins al Marroc
Els presumptes lladres es feien amb les motocicletes acabades de matricular de la coneguda marca japonesa Honda a l'àrea de Barcelona. Una vegada estaven al seu poder, després dels diversos assalts per la zona, les transportaven en furgonetes de lloguer fins a naus industrials on la resta dels membres del clan familiar les desmuntaven en menys de sis hores i les traslladaven a dos punts de les Franqueses del Vallès i de Caldes de Montbui, ambdós al Vallès Oriental. Allà eren emmagatzemades i les reduïen a peces més petites, en parts, per poder-les enviar al Marroc de manera que poguessin passar la frontera sud, a l'estret, camuflada amb altres objectes personals. Però, com feien aquest alternatiu Corredor Mediterrani?
Les furgonetes amb les quals feien els enviaments anaven carregades d'objectes personals, amb l'objectiu que les autoritats de trànsit i fronteres desistissin de fer escorcolls. Però una altra empresa de transport amb seu al Marroc traslladava la resta de carrosseria, que no eren xassís ni motors. Des de França es coordinaven els transports de bastidors i motors però també des de Manresa, amb un clan familiar amb lligams a Súria. Tot això amb una parada tècnica a Terrassa, on es recollia la resta de les mercaderies que es trobaven amagades en un traster de lloguer d'una empresa que feia servir camions amb matrícula marroquina. El propietari de la companyia i el de la ciutat barcelonina dirigien el transport fins a l'Àfrica, amb tasques de control i supervisió i fent visites regulars entre les dues destinacions.
Arrestos a Catalunya i Andalusia
Però aquestes detencions dels Mossos d'Esquadra han estat possibles, també, amb la col·laboració policial realitzada amb la Policia Nacional. De fet, de les quinze persones identificades, onze van ser detingudes en dues fases els dies 13 i 14 de setembre. En total van arrestar nou membres del clan a Catalunya per part dels Mossos i les altres tres van ser enxampades a Tarifa (Cadis) i al pas fronterer de Motril (Granada) per part de la Policia Nacional. Respecte els altres implicats, els quatre investigats, tenen ordres de detenció vigents emeses per la policia catalana.
La recuperació de motocicletes senceres va ser escassa, atès que les desmuntaven en menys de sis hores després dels robatoris. Tot i això, els agents van aconseguir retornar set motos senceres i a peces, així com xassissos i deu baguls, durant les actuacions a Caldes de Montbui, Terrassa i Súria. Els arrestos es van realitzar a Barcelona, Martorell, Manresa i Terrassa i els vehicles sostrets ja han tornat a set dels legítims propietaris que n'havien denunciat el robatori a la capital catalana, Mollet del Vallès i Sant Cugat del Vallès.
Galeria d'algunes de les peces de motos recuperades:


