Catalunya és el paradís de delinqüents de tot el món que busquen al nostre país un lloc per amagar-se, escapar de la justícia del seu país i, fins i tot, mantenir la seva activitat delictiva quan en altres països han estat descoberts. La coordinació internacional i la feina dels Mossos, però, ho intenten evitar. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, la policia catalana va arrestar, al voltant de les sis de la tarda d'aquest passat 7 de maig, dimecres, un home de 49 anys, de Kosovo, que des de 2017 estava en cerca i captura per part de les autoritats belgues per un incident violent relacionat amb el narcotràfic a Anvers, un dels punts més importants de la distribució de la droga. L'ordre europea de detenció que els Mossos han fet efectiva, entregant el fugitiu a l'Audiència Nacional, és per pertinença a organització criminal, segrest, robatoris violents amb exhibició d'armes de foc, en l'àmbit del crim organitzat, tal com han confirmat fonts oficials de la policia catalana a ElCaso.cat.

Segons ha pogut saber aquest mitjà, aquest home, relacionat amb el narcotràfic, se'l vincula amb uns fets de 2017 en aquesta ciutat belga amb un narcoassalt a un grup criminal amb qui la seva organització estava enfrontada. Aquest home arrestat dimecres a la tarda a la zona de Sant Martí, a Barcelona, també se'l relaciona amb un tiroteig que va acabar amb la vida d'un líder narco rival, a qui va clavar més d'una desena de trets. Aquest divendres, 9 de maig, l'home ha estat entregat al jutjat de guàrdia de l'Audiència Nacional esapnyola, a Madrid, per tal que faci efectiva l'ordre d'entrega a Bèlgica, tal com han reclamat les autoritats d'aquest país, amb qui l'Estat espanyol manté col·laboració en el marc dels acords europeus de lluita contra el crim organitzat.

Mentre no sigui traslladat a Anvers, on el reclamen, ingressarà a una presó a l'Estat. Els agents el van localitzar en una identificació rutinària i, en passar la seva identificació per emissora, va saltar que estava en cerca i captura per aquesta ordre europea de detenció i entrega, que ara haurà de gestionar l'Audiència Nacional. Es desconeix, ara per ara, des de quan aquest líder narco estava instal·lat a Catalunya i si, a casa nostra, seguia amb el seu modus vivendi pel qual el buscaven des de Bèlgica.

Catalunya, paradís de criminals

Aquesta nova detenció d'un fugitiu internacional a casa nostra torna a confirmar que Catalunya, i concretament la ciutat de Barcelona, és un punt clau del turisme criminal, lladres i delinqüents de tot el món que troben aquí un bon lloc per amagar-se. Els Mossos, en aquest cas, l'han enxampat i l'han tret de circulació.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!