Els Mossos d'Esquadra van detenir el 24 de juliol passat una dona i un home, de 29 i 37 anys, respectivament, i nacionalitat marroquina, acusats de sis delictes de furt, un delicte de robatori amb força, un delicte de receptació i un altre contra la salut pública. Els investigadors van trobar al seu domicili, a Sant Pere de Ribes (el Garraf), un gran nombre de patinets elèctrics, bicicletes, telèfons mòbils, rellotges i joies, a més d'una gran quantitat de marihuana i haixix preparats per a la venda.
Els agents del Grup de Delinqüència Urbana dels Mossos van enxampar els delinqüents després que robessin un patinet elèctric el dia abans a Sitges, que tenia actiu un sistema de geolocalització, fet que els lladres desconeixien. El propietari, en adonar-se que li havien sostret el VMP, va denunciar els fets a la policia catalana, i aquests van poder rastrejar el vehicle fins a un immoble de l'esmentat municipi. La mala sort dels lladres va fer que arribessin a casa just en aquell moment, carregats amb una bossa plena de mòbils i rellotges robats.
Caçats in fraganti
En adonar-se de la presència policial, la parella de lladres va intentar desfer-se de la bossa dissimuladament, però massa tard. Els investigadors van trobar-hi a dins 23 telèfons mòbils, 40 rellotges i diverses joies, l'origen dels quals els detinguts no van saber justificar. Per aquest motiu, i sospitant que es tractava d'objectes sostrets il·legalment, els Mossos els van detenir a tots dos. L'endemà van rebre una ordre d'entrada i escorcoll al domicili, on van trobar —a banda del botí de diversos furts— una gran quantitat de drogues.
En total, els agents van requisar nou bicicletes, sis patinets elèctrics, dotze mòbils, televisors, joies i rellotges. Igualment, van trobar marihuana, haixix i balances de precisió, i van esbrinar que els detinguts venien la droga al detall o la intercanviaven per objectes robats, molts d'ells dels municipis de Sitges i Vilanova i la Geltrú, així com de Calafell (Baix Penedès). A hores d'ara la investigació continua oberta i els detinguts han passat a disposició judicial.
