La carretera és la principal ruta que utilitzen els traficants per exportar la droga des de Catalunya cap a la resta d'Europa. Ho poden fer en cotxe, en autobús o, fins i tot, oculta en camions. L'únic inconvenient amb què es poden trobar és un que hi hagi un control a la frontera. Pot ser abans de travessar-la, com el cas d'una dona detinguda a la Jonquera amb marihuana, haixix i amfetamines, o just després de creuar-la, ja al Pertús, a França, on el passat 26 de gener es va detenir dos homes que marxaven de Catalunya amb diversos quilos de marihuana i cocaïna.
Marihuana oculta entre caixes d'Amazon
La primera de les dues detencions es va produir a primera hora del matí quan els agents de la brigada de vigilància interior (BSI) van aturar un camió amb matrícula de Bulgària en un control rutinari. El conductor, també búlgar, va començar a mostrar-se nerviós i a donar respostes incoherents als policies, així que van decidir fer una inspecció exhaustiva dels paquets d'Amazon que estava transportant.
La sorpresa dels agents va ser que en nou de les caixes no hi havia cap producte que es pogués comprar per internet, sinó que estaven plenes de bosses envasades al buit plenes de marihuana. En total, 108 quilos d'aquesta substància estupefaent. Per aquest motiu, el conductor va quedar detingut i va ser entregat a l’Oficina d'Antiestupefaents (OFAST) de Perpinyà. Després d'un judici ràpid, va ser declarat culpable de traficar amb drogues, però va quedar en llibertat i només haurà de pagar una multa de 189.000 euros.
De Girona cap a França carregat de cocaïna
Poques hores després de detenir el transportista d'Amazon al Pertús, cap a un quart de sis de la tarda, els agents duaners francesos van interceptar un cotxe en un control a l'A-9, la continuació de l'AP-7 a França, a l'altura de Bages, a poc més de 20 quilòmetres de la frontera. El conductor del vehicle, de nacionalitat albanesa, va explicar que estava fent un viatge des de Girona fins a la localitat de Vannes, a la bretanya francesa, però ja van veure que alguna cosa no anava bé. Un gos policia va detectar que al cotxe, un Volkswagen Golf matriculat a França, hi havia droga a la zona del motor.
Els agents van inspeccionar-ho a fons i van poder localitzar tres paquets de cocaïna envasada al buit que estaven ocults en una bateria buidada. En total, 2,74 quilos d'aquesta droga. Arran de la troballa, el conductor va quedar detingut i també va ser entregat a l'OFAST de Perpinyà. Tres dies després, en un altre judici ràpid, va ser condemnar a 20 mesos de presó i pagar una multa de 137.000 euros.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
