Tot va ser mentida. Ningú va entrar a robar a la botiga Ci Store, una botiga que ven vambes esportives exclusives de Barcelona. Una grollera estratègia de màrqueting per intentar aconseguir més visualitzacions a Instagram i que es parlés de la seva marca. Ara, però, tot s'ha descobert i fins i tot els Mossos ho han investigat. Els fets comencen aquest cap de setmana quan un equip de Televisió Espanyola (TVE) es desplaça fins a la botiga del carrer de Provença de Ci Store per fer un reportatge sobre les vambes exclusives, una moda que sembla que ara triomfa entre els joves. Durant la gravació del reportatge, amb una entrevista amb un dels responsables de la botiga, un desconegut entra a l'interior de la botiga i s'emporta uns paquets que estaven a la porta de la botiga.

Un robatori fals per aconseguir visualitzacions a Instagram

L'entrevistat atura la gravació per intentar córrer darrere del suposat lladre. Segons la primera versió que van donar des de la botiga, s'havien emportat vambes esportives per valor de 4.000 euros. Venen productes exclusius, de marques com Nike, Adidas o Jordan, i compren i revenen vambes, que també envien per internet, així que el valor de les vambes, en principi, no va sobtar. Fins i tot van dir que havien presentat una denúncia pel robatori. Però alguna cosa no quadrava. El vídeo es va fer viral (adjunt en aquesta notícia) i des de la botiga no van dubtar a penjar-lo al seu compte d'Instagram, on van superar les 600.000 reproduccions. El vídeo també va ser emès per RTVE, que estava a la botiga en el moment del suposat robatori.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ci Store (@ciconceptstore)

La denúncia mai no es va arribar a interposar davant dels Mossos d'Esquadra. Sabent que la versió dels responsables de la botiga no quadrava, i a preguntes d'ElCaso.cat, els Mossos van verificar el robatori i es van presentar a la botiga. Els responsables de la botiga no tenien cap intenció de presentar denúncia i, segons han explicat fonts de la investigació, van acceptar davant la policia catalana que tot plegat havia estat una estratègia de màrqueting per simular un robatori i poder-ho penjar a les seves xarxes socials aprofitant la visita d'un equip de RTVE. Durant l'entrevista, i sabent que un "desconegut" entraria a robar, un responsable de la botiga va començar a gravar amb un mòbil, amb l'objectiu clar de caçar aquest robatori "fake".

No és delicte: no van presentar denúncia (però és molt poc ètic)

Fonts de la policia catalana han confirmat que no hi ha cap denúncia presentada per aquesta botiga del carrer de Provença i, alhora, també han explicat que han confirmat que es tracta d'una estratègia de màrqueting, fent picar no només a la periodista de RTVE, sinó també a milers de persones que, de bona fe, van creure que Ci Store havia estat víctima d'un robatori que mai va existir. Com que no van formalitzar la denúncia, evidentment, els responsables de la botiga no han comès cap delicte. Si l'haguessin formalitzat i presentat de manera oficial en una comissaria, hauria pogut ser un delicte de falsa denúncia. En tenir confirmació per part dels Mossos que es tracta d'un robatori fals, ElCaso.cat s'ha tornat a posar en contacte amb el propietari de l'empresa, que no ha volgut donar resposta a aquest diari. De moment, han amagat del seu perfil d'Instagram els dos vídeos, el del suposat robatori i el vídeo que van fer a Televisió Espanyola el cap de setmana. Tot i no ser delicte, fonts de la policia catalana accepten que és una operació poc ètica i molt perillosa.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!