Belén Esteban, anomenada com "la princesa del pueblo" i coneguda per la seva aparició diària en el programa Sálvame de Telecinco, no només viu de la faràndula. Aquest estiu sorprenia amb el llançament de la seva pròpia marca d'alimentació amb un gaspatxo i un salmorejo sota el nom Sabores de la Esteban.

Després d'arrasar als supermercats, caldrà esperar al final de l'any fiscal per veure els comptes de la seva nova iniciativa, que apunta a tenir uns grans beneficis. No és la primera celebrity que intenta entrar en la indústria, ni serà l'última. Però, a què es deu el seu èxit?

L'èxit de Belén Esteban com a empresària

Després d'un hivern més que intens per a la tertuliana, el seu popular gaspatxo i salmorejo només romanen disponibles als supermercats Carrefour i Alcampo després de passar per El Corte Inglés, DIA, Supersol i altres grans establiments.

Encara que això ja estava previst i amb l'arribada de la tardor Esteban ha presentat les seves cremes de verdures i les seves patates fregides de bossa, que continuen arrasant.

Gaspatxo Sabors de l'Esteban / Arxiu

El que té mèrit és que en menys de vuit mesos -l'empresa es va formar a l'abril-, Sabores de la Esteban S.L. ja té sis productes en els lineals dels supermercats, un mercat difícilment accessible.

L'expert en distribució Javier Pérez de Leza, fundador de la consultora Future Retail, declarava al mitjà El Periódico de España: "No és un món fàcil. Altres de famosos ho han intentat abans... En gaspatxos competeixen contra gent com Alvalle o García Carrión, que tenen processos fabrils i una gran inversió en publicitat."

De gaspatxo a patates fregides que arrasen

El seu primer punt fort per a l'èxit és, com no podia ser de cap altra manera, la seva popularitat. Posar la seva cara i nom a les etiquetes i el seu renom li han obert les portes dels proveïdors, que normalment arrisquen més en un producte portat per una persona famosa.

Tanmateix, això no significa que sigui fàcil, segons el mateix consultor, "del total de productes que neixen cada any, un 20% arriben als lineals i només un 2% es queden. La resta fracassen en el camí. Ella de moment ha aconseguit entrar".

També compta amb el poder del seu marit, Miguel Marcos, soci del Museu Chicote -on Esteban sol presentar els seus productes- i el Mercado de la Reina, dos establiments situats en la Gran Via de Madrid.

Tres socis amb molta experiència: el gran secret

I el tercer pilar del seu imperi nounat és Rubén Gómez, exgerent sènior de la botiga d'Apple en el centre comercial Madrid Xanadú amb una experiència de gairebé 20 anys al sector de la venda al detall.

Al mateix mitjà, Gómez assegura que les vendes "han superat les expectatives", especialment les cremes de verdures, que han estat una "sorpresa màxima". Però la corona se l'emporten les patates fregides, que estan "disparadíssimes". La clau, segons ell: que "els productes són molt bons, 100% espanyols. L'objectiu principal era la qualitat".

Belén Esteban provant la seva crema de carbassa / Instagram

En aquest últim gran pilar també figura Carlos Padura, soci a l'ombra de l'empresa de l'Esteban. L'únic que se sap d'ell és que va treballar dotze anys com a director de compres de Pryca, l'actual Carrefour, des d'on va passar a director de compres internacionals i va participar en la fusió entre Pryca i Continent. Té el 33% de Sabores de la Esteban S.L. El 51% restant, la majoria, és directament de la princesa del poble.

No hi ha garanties per al seu negoci

Tot i que haver arribat tan lluny és ja sorprenent, caldrà esperar al final de l'any fiscal, en un parell de mesos, per saber quant ha guanyat Esteban en total, ja que l'empresa no ha complert ni un any ni ha presentat comptes davant del registre mercantil.

"Entrar en els lineals no és garantia d'èxit", conclou Pérez de Leza. "El que necessites és constància i serietat". Altres de famosos, com Bertín Osborne i Cayetano Martínez de Irujo ho van intentar i van fracassar en l'intent de quedar-se als supermercats.

Belén Esteban publicitant els seus aperitius / Instagram

De moment, segons els estàndards del sector, els marges del producte se situen entre el 25% i el 35% sobre el preu.

El normal, segons el mitjà citat, és que el fabricant s'emporti un 20% i la marca entre el 10% i el 15% restant. Per tant, posant com a exemple el gaspatxo, que costa 2,99 euros, Esteban s'embutxacaria uns 45 cèntims per unitat venuda.

Sou desorbitat per sortir en 'Sálvame'

Malgrat que l'empresa encara està en bolquers, si s'aconsegueix mantenir, apunta a ser tot un èxit. Tanmateix, malgrat la seva nova faceta d'empresària, haurà de vendre moltes bosses de patates fregides per equiparar el que Telecinco li paga per sortir a Sálvame. Més de 1.100 euros per programa i uns 5.000 per sortir al plató de Sálvame Deluxe, sumen al seu sou anual almenys cinc zeros.

Però cal recordar que dins del programa, el presentador Jorge Javier Vázquez s'emporta la palma, amb un sou de tres milions d'euros a l'any.