Un avió privat Cessna 551 que s'havia enlairat des de l'aeroport de Jerez de la Frontera (Cadis) ha desaparegut misteriosament dels radars aeris mentre sobrevolava la costa de Letònia, en un vol que no tenia cap destí fixat, tot i que algunes fonts apunten que es dirigia a Colònia (Alemanya). L'avió, matriculat a Àustria, ha desaparegut minuts després que els radars registressin un comportament inusual, fet que fa creure que l'avió s'ha estrellat al mar després d'haver caigut en picat. Les autoritats daneses i alemanyes han aconseguit que els seus avions de caça militars localitzin l'avioneta, la qual han escortat mentre sobrevolava França i Alemanya, fins que ha començat a perdre latitud. Sorprenentment, segons han informat els serveis de rescat suecs, país que també ha sobrevolat l'aeronau, no hi han trobat ningú a bord. Tanmateix, el diari alemany Bild reporta que l'avió duia a bord el pilot, un home, una dona i una altra persona que s'identificaria com la filla d'ambdós.

Els primers informes, segons publica AirLive, apunten al fet que el pilot de l'aeronau ha informat, presumptament, d'un problema de pressió a l'avió, instants abans que es perdés definitivament el contacte amb la torre de control. En aquells moments, l'avioneta volava a gairebé 11.000 metres d'altura, concretament a 10.972 metres (36.000 peus). Segons fonts del Centre de Rescat Marítim i Aeri, algunes parts de l'avió ja han aparegut flotant al mar Bàltic, així com taques d'oli.

L'avió, ja localitzat, s'ha estavellat al mar Bàtic, però no hi havia ningú a bord

L'OTAN ha enviat avions militars danesos i alemanys a inspeccionar el succés, després que l'avioneta desaparegués i no respongués als missatges enviats, fet que ha succeït a les 17:37 de la tarda. Hores després, els serveis de rescat suecs, que també han treballat a localitzar l'avioneta, han confirmat que s'ha estrellat al mar. "Hem sabut que un avió s'ha estrellat [al mar], al nord-oest de la ciutat de Ventspils, a Letònia", ha recollit Reuters. El mateix servei de rescat suec és el que ha confirmat, també, que no es veia ningú a bord de l'avioneta. Tal com recull Reuters, el mitjà Bild ha informat, tot i que sense citar la font, que a bord de l'avió hi havia un total de quatre persones: el pilot, un home, una dona i una noia jove, que seria la filla dels dos passatgers. Per ara, no s'han trobat restes humanes prop del lloc de l'accident.

L'avioneta volava de forma erràtica i sense un destí fixat

L'avió privat, un Cessna 551, segons ha pogut confirmar l'agència Reuters, tenia matrícula austríaca. Tanmateix, l'avioneta ha sortit aquest diumenge, 4 de setembre, des de l'aeroport de Jerez de la Frontera, a Cadis, i tal com informa la pàgina especialitzada FlightRadar24, no tenia un destí fixat, tot i que altres fonts apunten que es dirigia a Colònia.

Ja des de l'inici, l'avioneta mostrava un comportament erràtic. Durant les hores que ha estat volant, ha efectuat dos girs, un a París (França) i l'altre a Colònia (Alemanya), moment en què estava escortat pels avions militars. A continuació, s'ha dirigit directament sobre el mar Bàltic, volant molt a prop de l'illa sueca de Gotland. Finalment, quan es trobava a tocar de la costa de Letònia, l'avió ha registrat un abrupte descens i pèrdua d'altitud, probablement perquè s'ha quedat sense combustible. 

Ha començat un descens de forma abrupta i s'ha estavellat

Diversos usuaris de Twitter han reportat el succés a la xarxa social, després d'observar l'inusual i misteriós vol de l'avió als radars aeris. Les imatges del radar mostren, efectivament, com l'avió privat comença a volar en espiral en el que sembla un descens, el qual, però, succeeix de manera abrupta i sense correspondre al trajecte habitual de l'avió. Després d'estar uns minuts volant en espiral i descendint, l'avió ha desaparegut dels radars, confirmant-se així que s'ha estavellat. 

avio jerez de la frontera desapareix estrella letonia
L'avioneta, que ha sortit des de Jerez de la Frontera, ha començat a perdre altitud i a volar en cercles sobre el mar Bàltic, prop de Letònia. / Foto: Guillem R. S.