L'autòpsia confirma que Álvaro Prieto va morir electrocutat amb la catenària de l'estació de Santa Justa de Sevilla. El jove de 18 anys i futbolista de les categories inferiors del Còrdova va ser trobat sense vida aquest dilluns al taller de reparacions de Renfe, entre dos vagons, després que les càmeres de RTVE enregistressin els peus del noi quan el tren sortia per fer maniobres sense viatgers. De fet, segons va informar l'operadora ferroviària, portava aturat des de l'agost per una avaria. La facilitat per accedir a un comboi que no anava a prestar servei, com van detectar les càmeres d'una benzinera propera, van fer que ell mateix decidís pujar-se al sostre i va entrar en contacte amb els fils elèctrics.

Agents de la Policia Nacional als dos trens on va ser trobar el cadàver d'Álvaro Prieto a Sevilla / EDUARDO BRIONES - EUROPA PRESS
Agents de la Policia Nacional al tren on va ser trobat el cadàver d'Álvaro Prieto a Sevilla / EDUARDO BRIONES - EUROPA PRESS

Renfe va oferir-li ajuda però la va rebutjar: "No sabem la raó"

Les motivacions per pujar a aquest comboi estacionat per una avaria el passat dijous 12 d'octubre es desconeixen. El que sí s'ha pogut confirmar és que Prieto va perdre l'Avant que el portava fins a Còrdova després d'una nit de festa per Sevilla. Va enviar uns missatges i es va quedar sense bateria al mòbil, la qual cosa l'impedia realitzar pagaments amb la targeta digital per comprar uns altres bitllets. Va intentar-se colar en un AVE a Barcelona, que feia parada a la seva ciutat, sense pagar i va ser interceptat pels vigilants ferroviaris. Però els treballadors de Renfe, segons ha confirmat el delegat del govern espanyol a Andalusia, Pedro Fernández, li van oferir diverses facilitats perquè pogués carregar el mòbil però "no va voler acceptar l'ajuda". "Se li va oferir un carregador, inclús la possibilitat de parlar amb els seus pares, i es va negar. No sabem la raó ni el motiu", ha asseverat el representant a l'autonomia.

Després d'això, va continuar el seu camí i va ser vist per darrer cop a l'avinguda Kansas City de Sevilla, que recorre els rails des de l'entrada de l'estació de Santa Justa fins ben bé a la sortida de la ciutat. Va aconseguir accedir a les vies del tren de nou, però va encaminar-se als tallers que Renfe té a la infraestructura sevillana. Una vegada allà, segons l'enregistrament de la càmera de la benzinera propera, Prieto va enfilar-se al sostre d'un dels combois i de manera fortuïta va electrocutar-se amb la catenària, caient entre dos vagons. Allà va romandre durant diversos dies fins que van iniciar-se les maniobres del tren per fer una prova sense passatgers i adonar-se'n un dels reporters de TVE, mentre estaven en directe, que el cadàver del noi molt probablement era allà.

Policia Científica de la Policia Nacional i agents de la Policia Local de Sevilla amb una vehicle funerari després de fer l'aixecament del cadàver a Sevilla / DAVID ARJONA - EFE
Policia Científica de la Policia Nacional i agents de la Policia Local de Sevilla amb una vehicle funerari després de fer l'aixecament del cadàver a Sevilla / DAVID ARJONA - EFE

L'autòpsia confirma l'electrocució 

Ara tot això ha començat a esclarir-se, un cop realitzada l'autòpsia a l'Institut de Medicina Legal (IML) de Sevilla. El Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia (TSJA) ha informat que el Jutjat d'Instrucció número 11 de la capital andalusa, que porta la causa per la mort de Prieto, ha rebut aquest dimarts l'avançament de l'autòpsia practicada al cadàver que indica que el jove hauria mort per electrocució. Segons han explicat fonts de la Delegació del govern espanyol a Andalusia a EFE, es pot concloure que no hi va haver intervenció ni implicació de terceres persones a la mort del jove cordovès de 18 anys aquest dijous a l'estació de Santa Justa.