Els Mossos d'Esquadra van detenir el passat 28 de maig a Castelldefels, al Baix Llobregat, dos homes de 49 i 58 anys poca estona després que cometessin un atracament en un banc del Masnou (Maresme), d'on se'n van emportar 140.000 euros en efectiu que van aconseguir amenaçant de mort els treballadors amb una pistola. A més a més, els dos sospitosos, les nacionalitats dels quals la policia catalana no ha comunicat, havien intentat fer el mateix en altres dues sucursals del Baix Penedès, als municipis de Sant Jaume dels Domenys i Llorenç del Penedès, sense èxit. Els agents de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) de l'Àrea Central d'Investigació de Patrimoni els va enxampar a les portes de casa d'un d'ells, just quan aparcaven després d'haver consumat el tercer robatori.
Intenten atracar dos bancs el mateix dia, però no se'n surten
Els dos robatoris frustrats van tenir lloc el mateix dia, el 23 de maig, a les dues poblacions veïnes del Baix Penedès. En tots dos casos van intentar enredar els treballadors de les sucursals fent-los creure que tenien algun problema tècnic amb el caixer automàtic. Un dels dos s'hi va acostar quan el banc ja estava tancat amb un casc de moto ocultant-li el rostre i va demanar que una de les treballadores sortís per ajudar-lo. La dona va intentar solucionar el suposat problema des de l'interior i l'home, veient que no li obririen la porta, va decidir desistir, marxant del lloc amb un cotxe conduït pel seu còmplice.
D'aquest primer banc van desplaçar-se a un segon, a només dos quilòmetres de distància, a Llorenç del Penedès, repetint el modus operandi. En aquest cas, va aconseguir entrar dins de la sucursal, amenaçant els quatre treballadors amb una pistola. Tot i això, va haver d'abandonar només onze minuts després d'haver-hi entrat, ja que la tensió del moment va fer que els empleats no complissin amb les seves ordres de manera prou ràpida i, tement que l'enxampessin, va fugir amb les mans buides.
Enxampats mentre aparcaven
Les respectives denúncies es van fer arribar a la Unitat Central d’Atracaments que va obrir una investigació. Gràcies a les càmeres de seguretat, van identificar els dos sospitosos, així com els vehicles que feien servir, i, cinc dies després d'aquests atracaments frustrats, els van detectar al Masnou. Un dels dos carregava una bossa d'esport a l'esquena mentre circulava amb patinet elèctric amb un casc de moto posat i va ser recollit per un cotxe que va arrencar direcció Barcelona. Davant les sospites que havien aconseguit cometre un robatori, van fer les gestions pertinents que les va acabar de confirmar: pocs minuts abans havien entrat en una sucursal bancària d'on van aconseguir emportar-se 140.000 euros en efectiu després d'obligar els treballadors a obrir les caixes fortes apuntant-los amb una pistola.
Els agents van esbrinar que es dirigien a Castelldefels, on un dels dos té el seu domicili. Les patrulles els van interceptar just quan aparcaven davant de casa i els van detenir immediatament. La ràpida actuació dels Mossos va permetre recuperar tot el botí, requisar l'arma de foc i posar els delinqüents -que acumulen una vintena d'antecedents entre els dos- a disposició del Jutjat d'Instrucció en funcions de Gavà el 30 de maig acusats dels delictes de robatori amb violència i intimidació, tinença il·lícita d’armes i de conducció sense haver obtingut mai el permís.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!