Un nou tiroteig a plena llum del dia, a Barcelona, ha acabat amb un home mort a trets. Ha passat aquest diumenge, 7 de juny, al voltant de les nou del vespre, en uns patis interiors d’uns pisos del carrer de la Mineria, a la Zona Franca de Barcelona, al districte de Sants. Un home vestit de negre ha disparat diversos trets per l’esquena a un home, fins que ha caigut a terra. Tot i els esforços, primer de veïns i d'agents dels Mossos d'Esquadra i després dels sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), l’home ha acabat morint.

Investigació oberta

Els Mossos han obert una investigació per aclarir els fets. El pistoler, de complexió forta i alt, segons els testimonis, ha pogut escapar. S'ha iniciat un operatiu de tancament de la zona per intentar-lo localitzar, tot i que sense èxit. Segons les primeres informacions, encara no confirmades oficialment, la persona morta és estrangera i de nacionalitat sèrbia, segons ha pogut saber ElCaso.cat. Els fets s’han registrat en el mateix punt on fa poques setmanes un altre home també va ser tirotejat i mort en aquest barri de Barcelona. Els veïns han explicat a aquest mitjà que han sentit una ràfega de trets i que després han vist molta gent córrer. Quan s'ha pogut saber què havia passat, han vist un home estirat a terra, amb ferides. Alguns veïns l'han volgut ajudar, i han iniciat tasques de reanimació, que han seguit els sanitaris del SEM, tot i que ja no s'ha pogut fer res per salvar la vida de l'home. Els Mossos han desplegat equips de l'ARRO i de la Brigada Mòbil a la zona per reforçar la seguretat en aquest punt de la Zona Franca, a carrer de la Mineria, on fa poques setmanes ja va ser mort, també a trets, un altre home. Els veïns de la zona van fer aquesta setmana una manifestació per reclamar a l'Ajuntament de Barcelona més seguretat. Al cap de poques hores, els fets —que polítics asseguren que són "percepcions"—, els hi han donat, de nou, la raó.

Tiroteig al mateix lloc

Tot i això, ara per ara, no sembla que els dos fets, més enllà d'haver passat al mateix lloc, tinguin relació i la policia creu que són dos fets diferenciats. En aquella ocasió l'home assassinat tenia uns 40 anys i era de nacionalitat espanyola. Aquesta nova execució al mig del carrer és la cinquena mort per arma de foc, amb un modus operandi semblant, aquest 2026 a Catalunya. En cap dels cinc casos, ara per ara, hi ha detinguts ni s'han pogut resoldre els fets. La Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos s’ha fet càrrec de la investigació dels fets.

Cinquena mort a trets enguany a Catalunya

Amb aquest incident són ja cinc els tirotejos amb resultat mortal que s'han registrat enguany a Catalunya. Els darrers quatre han estat a Badalona, on un home romanès va morir a trets en un enfrontament en un bar-karaoke; al barri del Poblenou de Barcelona, on van executar un membre d'un clan mafiós de Montenegro, tirotejat a la terrassa d'un bar de la zona; a l'Hospitalet de Llobregat, on un jove dominicà va morir després de ser cosit a trets en un parc, de nit, en el context de la guerra entre bandes llatines assentades en aquest municipi; i, com dèiem, al mateix carrer de la Mineria, fa poques setmanes. 

L'execució d'aquest diumenge s'ha produït quan els Mossos d'Esquadra estan en màxima alerta per la visita del papa Lleó XIV aquest dimarts, amb un dispositiu que s'allargarà fins al pròxim 11 de juny, amb la col·laboració de la Guàrdia Urbana de BarcelonaGuàrdia CivilPolicia NacionalCasa Reial i la policia del Vaticà. 

Ha passat alguna cosa que encara no surt a EL CASO?
Avisa'ns des d'aquí