Els Mossos d’Esquadra investiguen un robatori tant insòlit com complicat que es va produir la nit de diumenge a dilluns a l’hotel de la Vall de Núria, al Ripollès. Uns lladres van forçar un dels panys, van accedir a l’interior de l’establiment i es van endur diners de diverses estances —menys de mil euros en total— i una caixa forta que, per les seves dimensions i pes, no van poder obrir allà mateix.

La solució que van trobar sembla treta d’un guió de pel·lícula còmica: van carregar la caixa forta en un trineu i se la van endur arrossegant-la per la neu. Amb la intenció d’obrir-la a cops, la van llançar per un marge. Però la jugada els va sortir malament. La caixa no va impactar contra roca ni terra dura, sinó sobre un gruix de neu de més de dos metres que va esmorteir completament el cop. Resultat: la caixa forta continua tancada i abandonada en algun punt de la muntanya.

Fonts de l’hotel han assegurat als Mossos que a l’interior no hi ha grans quantitats de diners ni objectes de valor rellevant, però el problema ara és recuperar-la, segons ha pogut saber ElCaso.cat. Per fer-ho, caldrà mobilitzar efectius especialitzats, ja sigui la UIM dels Mossos o bé els Bombers, en una zona d’accés molt complicat en ple hivern.

Un accés gairebé impossible… o molt controlat

Arribar a la Vall de Núria en aquesta època de l’any no és fàcil. De fet, hi ha dues vies clares d’accés. La més habitual és el Cremallera de Núria, amb horaris molt delimitats i càmeres de seguretat que enregistren els passatgers. L’altra opció és molt més exigent: accedir-hi amb esquís de muntanya o raquetes, travessant un entorn d’alta muntanya amb acumulacions de neu excepcionals.

Això és precisament el que centra ara part de la investigació. Els investigadors de la Unitat d’Investigació (UI) de la comissaria de Ripoll analitzen les càmeres de l’hotel, els registres del cremallera i qualsevol rastre que pugui indicar si els lladres van arribar per la via “controlada” o bé si ho van fer per la muntanya, deixant rastres a la neu.

Una caixa forta perduda a la neu

Els lladres van acabar marxant sense poder obrir la caixa forta i deixant-la perduda a la neu. No l’han pogut recuperar. I això converteix el cas en encara més singular: una caixa forta tancada, abandonada enmig d’un paisatge nevat, que ara s’ha de localitzar i rescatar abans no ho faci ningú altre o quedi sepultada per noves nevades. Els Mossos tenen línia d'investigació i creuen que els lladres, que no van calcular bé aquest robatori, havien arribat fins a la zona amb cotxe, de nit, abans d'encarar el darrer tram abans d'accedir a l'hotel.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!