Els Mossos d'Esquadra investiguen un assalt violent aquest dijous, 4 de desembre, al vespre a l'interior del castell dels Records de les Fonts, a Terrassa, segons ha pogut saber ElCaso.cat. La policia catalana investiga l'assalt i qui són les cinc persones —quatre homes i una dona, segons les primeres informacions— que van accedir a aquest castell, a tocar de la riera de Rubí. Els assaltants, que encara no han pogut ser detinguts ni plenament identificats, van entrar al castell i, durant una hora, van tenir lligada una dona i la seva filla, que resideixen en una residència adjacent al castell. Els assaltants van arribar a accedir, després de passar per aquesta casa, a la residència principal, on viu una dona d'uns 85 anys. També van amenaçar aquesta dona, vídua de qui fou el propietari del castell.
Més tard, quan va arribar un cuidador de la dona gran, els cinc lladres van escapar. Es desconeix què es van poder endur del castell, una edificació singular, i tampoc si la dona i la filla han patit cap mena de lesió després d'estar lligades gairebé una hora. Els Mossos, en rebre l'avís per part del cuidador, que va trucar ràpidament al telèfon d'emergències 112, van activar un dispositiu Gàbia conjuntament amb la Policia Municipal de Terrassa per intentar caçar els lladres, que van escapar.
La policia catalana, que ha traslladat el cas, per ser un assalt violent, a la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) de la Regió Policial Metropolitana Nord, confirma que s'estan investigant els fets, però, en el seu habitual excés de zel, evita donar més detalls. Si finalment poden ser arrestats els lladres, que segons els testimonis apunten que són originaris de l'Europa de l'Est i del Magreb, podran ser acusats de robatori amb violència i també de detenció il·legal, per la llarga estona que van ser dins del castell i que van tenir lligades les dues persones.
Un castell que ara és un mercadet
Tot i que rep el nom de “castell”, és una construcció dels anys seixanta, no finalitzada, que Jacint Garcia va començar a edificar en aquesta zona de Terrassa, entre la riera i l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat. Amb diverses construccions que no segueixen cap estil clar i que en barregen diversos —alguns medievals i altres d'altres estils—, s'ha convertit en un reclam turístic i també en un mercadet per vendre totes les peces que el seu propietari va anar comprant, com antiguitats, mentre va ser viu, i que ara lidera aquesta dona, la vídua, i un home que també resideix al castell, tot i que en una residència adjacent, amb la seva dona i la filla, les dues víctimes primeres de l'assalt.
Es desconeix si hi pot haver peces de valor o interessants a l'interior del castell, però res no ho fa pensar, asseguren diverses fonts a ElCaso.cat. Els lladres van obrir armaris a la recerca de joies, diners o objectes de valor. La investigació de la policia catalana haurà d'aclarir els fets, identificar els assaltants i mirar d'esbrinar quines intencions tenien. S'espera que els investigadors prenguin declaració a les dues víctimes que van ser lligades de mans i peus durant l'assalt violent i també a la dona gran, per intentar aclarir què amaga aquest misteriós robatori al castell dels Records de les Fonts de Terrassa.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!