Els Mossos d'Esquadra han caçat un home de 32 anys que, entre agost i octubre de l'any passat, va aprofitar que estava de permís de la presó per dedicar-se a robar a avis de Barcelona. El suposat lladre circulava amb bicicleta pels carrers del barri de l'Eixample de la capital, cercant persones -preferentment d'entre 60 i 80 anys- que duguessin alguna cadena o penjoll d'or al coll que els arrabassava d'una forta estrebada abans de fugir a tota velocitat amb la bici. En aquests tres mesos va cometre vuit robatoris d'aquest estil, durant els quals es va fer amb deu cadenes i dos penjolls valorats en uns 4.410 euros.
La investigació de la policia catalana va començar arran de registrar diverses denúncies que relataven fets molt similars: una persona d'origen magrebí, segons ha pogut saber ElCaso.cat, s'apropa a la víctima amb bicicleta i, en un moment de descuit, s'hi llança a sobre per arrencar-li la cadena d'or directament del coll. En alguna ocasió, va arribar a empènyer la víctima, fent-la caure i provocant-li alguna ferida en el procés. Set dels vuit robatoris que se li atribueixen van tenir lloc a l'Eixample -alguns al carrer de Padilla, entre els d'Aragó i València, i al carrer d'Entença amb l'avinguda Mistral, segons ha pogut saber aquest mitjà- excepte el primer, que va ser a Sarrià-Sant Gervasi.
Estava de permís i va aprofitar per continuar delinquint
Gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat d'alguns dels locals i finques davant dels quals cometia els robatoris, els agents de la Unitat d'Investigació (UI) de la comissaria de l'Eixample van poder establir un patró clau i identificar el sospitós, a qui van poder localitzar i detenir el passat 8 de gener, acusat de diversos robatoris amb violència i intimidació i de lesions lleus. L'home, segons van esbrinar els investigadors, estava de permís penitenciari i va aprofitar el tercer grau per cometre els robatoris. De fet, l'any 2017 ja havia estat detingut in fraganti per fer una estrebada a un mòbil mentre circulava amb bicicleta, la qual cosa ha deixat clar als investigadors que reincidència en el delicte i també en el modus operandi.
Després de passar per comissaria va ser posat a disposició judicial. El titular de la plaça 18 del Tribunal d'Instància en secció d'instrucció va acordar el seu retorn al centre penitenciari i va obrir un procediment per un delicte de robatori amb violència.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
