Ana Iglesias, la jove, tendra i enèrgica guanyadora de MasterChef 8, l'edició que ens va salvar el confinament a moltes persones, és tota una empresària. Un any i mig després d'alçar-se amb el trofeu més cobejat entre els cuiners amateur, la jove lluita pel seu negoci, amb què està tenint un gran èxit.
Ana Iglesias, guanyadora de MasterChef i empresària
Aquell 7 de juliol de 2020 es complia el gran somni de l'Ana: guanyar el programa de cuina més famós d'Espanya.
A part del reconeixement i de saltar a la fama, la jove triomfadora, de 25 anys, va tenir l'oportunitat de realitzar el màster en Cuina, Tècnica i Producte en el Basque Culinary Center (BCC) de Donosti, que va acabar, el març d'aquest any. "Ara sí que sí, etapa tancada. El final d'una aventura només indica que la següent està ja més a prop", publicava llavors en el seu Instagram.
Des d'aleshores tot han estat bones notícies: emprenedora des d'abans de la seva entrada en el programa, l'Ana ha aconseguit una gran tirada per al seu negoci Dos Primeras (@dosprimeras), en el que dissenyava joieria, i tantes altres ofertes.
A més, el joc de regal que va aconseguir juntament amb els 100.000 euros i el trofeu del premi, incloïa la publicació del llibre Las recetas de Ana, que va sortir a la venda pocs dies després del seu triomf de la mà de l'editorial Planeta.
Col·laboracions, joies i davantals a Dosprimeras
Ha col·laborat amb Philadelphia, Lays o Nivea a través de publicitat a Instagram, on ha mostrat la seva faceta com a influencer -el seu compte té més de 220.000 seguidors-, així com amb Bosch i altres marques relacionades amb la cuina.
Aquest any, a part de la joieria que ja ha convertit en un imperi, va emprendre una nova aventura que unia les seves dues passions: la cuina i el disseny de moda.
D'aquesta forma, va arrasar amb les seves col·leccions de joc de taula i davantals, que van arribar a esgotar-se en menys d'una hora.
"Des d'aquell dia de càsting en el qual portava un davantal que vaig dissenyar amb tant amor per a aquesta ocasió... A mi em va donar tantíssima sort que ara vull compartir-lo amb vosaltres", comentava Ana Iglesias dies abans del llançament.
Després de l'èxit arrasador de la primera tanda, Iglesias ha continuat dissenyant i creant noves combinacions d'estampats, igual com altres productes, com ampolles metàl·liques reutilitzables, que continuen triomfant.
MasterChef, bressol de guanyadors i emprenedors
Vistes les vendes, caldrà esperar al final de l'any fiscal per saber quanta rendibilitat ha tingut la tirada que l'Ana va treure d'aquell plató de Televisió Espanyola confinat i posteriorment desescalat.
Sembla que els guanyadors joves venen per quedar-se. El seu predecessor, Aleix Puig, que va guanyar el programa anterior amb 26 anys, és també emprenedor i ha convertit el premi de MasterChef en la gallina dels ous d'or: es tracta de Vicio, una hamburgueseria amb servei a domicili que ja compta amb tres cuines i una facturació milionària.
Els inicis de l'Aleix, a més van ser especialment humils, quan va haver de deixar d'estudiar cuina per ajudar amb el negoci familiar, unes peixateries que li van posar en contacte sempre amb la matèria primera i els coneixements de les quals va traslladar a les cuines vigilades per Jordi Cruz, Pepe Rodríguez i Samantha Vallejo-Nágera.