La Guàrdia Urbana de Barcelona ha alertat de l'aparició d'una nova modalitat de robatori a la ciutat comtal després de descobrir un grup d'individus que es feien passar per agents de la policia per enganyar les seves víctimes i sostreure'ls les pertinences. Els fets van tenir lloc aquest dimecres, 24 de setembre, a la zona del Port Olímpic de Barcelona, al districte de Sant Martí, un dels punts més concorreguts de la capital catalana, especialment per turistes.
Segons ha informat el cos, un binomi de la Secció de Platges de la Guàrdia Urbana va observar com quatre persones molt ben vestides abordaven, de manera coordinada, a un turista que passejava tranquil·lament per la zona. Un dels individus li va ensenyar una cartera amb una falsa credencial de la policia, mentre els altres tres envoltaven la víctima amb una actitud intimidatòria. Aprofitant la confusió, el grup va conduir al turista cap a un espai més apartat i menys transitat, on van començar a escorcollar-lo per sostreure-li els objectes personals.
Els agents, que havien seguit tota l'escena des d'una certa distància per no aixecar sospites, van decidir intervenir de manera immediata. Després d'identificar-se com a policies, aquest cop reals, van aconseguir frustrar el robatori, recuperar les pertinences del turista i detenir els quatre autors dels fets, tots romanesos, després d'haver-los de perseguir perquè s'intentaven escapar. La Guàrdia Urbana, però, no ha volgut detallar l'edat ni els antecedents policials dels quatre individus.
Cas arxivat
Aquest divendres, 26 de setembre, els quatre individus han passat a disposició judicial davant del jutge en funcions de guàrdia de Barcelona i ha acordat la llibertat dels quatre detinguts. A més, segons ha pogut saber ElCaso.cat el fiscal ha demanat l'absolució de tots quatre per falta de proves i el cas ha quedat arxivat.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
