Els Mossos d'Esquadra han desmantellat un grup criminal que es dedicava a robar benzina de cotxes aparcats al carrer a Mollerussa, al Pla d'Urgell. Els tres membres de l'organització, dos dels quals han estat detinguts i el tercer ja està identificat, haurien comès quatre robatoris amb força seguint el mateix modus operandi. Els delinqüents foradaven el dipòsit de vehicles estacionats a la via pública per sostreure la benzina, causant importants perjudicis econòmics per la sostracció del combustible i pels danys ocasionats als cotxes i provocant un perill d'incendi.
Foradaven els cotxes per sota i els treien tota la benzina
Els primers robatoris es van produir a mitjans del passat mes de juliol i els Mossos d'Esquadra van obrir una investigació per esbrinar qui hi havia darrere. Després de les primeres indagacions, els investigadors van determinar que es tractava de diversos autors que, amb perícia i organització, utilitzaven un trepant elèctric portàtil per foradar la part baixa del dipòsit i extreure el combustible en pocs minuts. El 9 d'agost, es va poder fer un pas important en la investigació quan una patrulla va aturar un vehicle amb tres ocupants que circulava de forma sospitosa pel carrer Duran i Bas de Mollerussa.
Els agents van identificar els tres homes i en van detenir un d'ells, un noi de 21 anys, sobre qui pesaven tres requeriments de detenció. A més, es van comissar un trepant elèctric connectat a una bateria externa, garrafes i guants, entre altres objectes que coincidien amb els que suposadament feien servir els lladres de benzina. Amb aquestes noves proves, es va seguir treballant fins que es va poder confirmar que els tres homes que s'havien identificat, de qui no se n'ha volgut facilitar la nacionalitat, eren els tres presumptes autors dels quatre robatoris que s'havien produït a la capital del Pla d'Urgell entre els mesos de juliol i agost. El segon membre de la banda, de 39 anys, també amb antecedents, ja ha pogut ser detingut i ha passat a disposició judicial, mentre que la investigació continua oberta per detenir el tercer.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!