El popular xef Alberto Chicote va investigar sobre la carn Kobe i la carn madurada, plat estrella a molts restaurants i rostidors, en un nou lliurament del seu programa '¿Te lo vas a comer?'. La carn Kobe ha guanyat molta presència a molts establiments de luxe i el prestigiós xef va posar en el seu punt de mira l'autenticitat de la mateixa.
El mateix Alberto Chicote és propietari del Santuari, el primer restaurant d'Espanya que va obtenir el certificat per l'Associació Oficial del Kobe del Japó. En el seu programa Chicote demostra que la gran majoria de carnisseries i restaurants que venen aquesta exclusiva carn no ho fan de manera correcta i estan enganyant els consumidors. El xef desemmascara diversos venedors que en realitat posen a la venda canti Wagyu al seu lloc, posant-se davant d'ells i recriminant-los les seves deplorables activitats.
Chicote desemmascara la venda de falsa carn Kobe
El xef es va desplaçar amb el seu equip a un restaurant de Madrid que venia hamburgueses de carn Kobe. Quan Chicote va anar a demanar els certificats pertinents, ja que no creia que es pogués menjar la prestigiosa carn japonesa a canvi d'uns preus tan baixos. Es va trobar amb la veritat, es tractava de carn Wagyu. El madrileny li va recriminar a l'encarregat les seves fraudulentes pràctiques i aquest va respondre de manera nerviosa i ofensiva: "Deixa de gravar i baixa la cambra !". L'encarregat va recriminar a Chicote la seva actitud ofensiva i el xef es va defensar dient que ell únicament venia a preguntar i a esbrinar per acabar marxant de l'establiment.
Chicote va realitzar una comanda online d'hamburgueses de carn de Kobe a una carnisseria i va acompanyat del carnisser Àlex Castany. Ambdós es van adonar que la carn no estava certificada i van demanar explicacions als venedors del local. Els empleats es van justificar al·legant que s'havia de tractar d'algun error a l'etiqueta.
El xef madrileny va parlar amb la claredat i contundència que el caracteritza, sent clar amb l'empleat i deixant-li les coses clares: "Em sento enganyat".
L'equip del xef Chicote va comprovar que aquesta és una pràctica habitual en aquest mateix establiment. Un dels empleats va parlar i no va tenir problemes en admetre que les ordres venen de més amunt: "Ho he dit moltes vegades, m'han dit que el venguem així". No és l'única declaració compromesa del mateix treballador: "Veníem bou que no ho era i fins que no ho va exigir Sanitat no el van canviar".
Problemes amb el procés de maduració de la carn
En un altre establiment Chicote va anar a observar com maduraven la carn. Aquest procés requereix temps i aquestes peces es venen després per un preu bastant més elevat, a més són un dels plats estrella de molts restaurants. En entrar a la cambra de refrigeració la sorpresa del xef va ser que hi havia carn de diferents tipus d'animal en el mateix espai.
Segons els coneixements de Chicote la carn ha de separar-se en una altra cambra a part per a la seva maduració i no estar barrejada amb altres peces que no passaran pel mateix procés. El propietari de la carnisseria es defensa justificant aquest error per l'absència d'espai. A més, comenta que "queda de meravella i no passa res". El xef es mostra contundent i conclou amb una frase lapidària: "Això és un perill per al consumidor".
Chicote va saltar a la fama gràcies a la seva tasca ensenyant davant dels seus espectadors pràctiques culinàries deficients i manté l'essència després d'haver-ho fet durant anys. El xef no es talla un pèl i és sempre clar amb les persones que no fan bé la seva feina. A més, no té cap problema en demostrar-ho davant de la persona que sigui. La seva actitud i carisma li han fet guanyar-se molts seguidors, fins i tot ha arribat a presentar les campanades en diverses ocasions.