Els accidents a les carreteres són una de les grans preocupacions que té la Direcció General de Trànsit (DGT). Cada any són centenars les persones que perden la vida en algun sinistre viari a les carreteres de l'Estat i per aquest motiu s'estan buscant de manera continuada nous mètodes per tal de reduir aquesta xifra i intentar acabar amb aquesta xacra d'una vegada per totes. Un d'aquests nous mètodes que intentant implantar la DGT és el d'una gran línia vermella al mig de la vida, un mecanisme pensat per implantar-se en els grans punts negres de la xarxa viària amb alts índex de sinistralitat.

Una gran línia vermella per remarcar que no es pot avançar

De moment, aquesta gran línia vermella ja s'ha pogut veure implantada a la carretera A-355, entre els municipis de Coín i Marbella, a Màlaga. Quan aquest tram es va inaugurar l'any 2014, s'estimava que hi circularien uns 7.000 vehicles al dia, però actualment aquesta xifra s'ha disparat fins als 20.000, el que ha comportat que durant l'any 2023 s'arribessin a registrar deu accidents mortals en aquest punt. Per aquest motiu, tot i que ja existia una doble línia contínua que indicava que no es podia avançar, s'ha implantat el nou mètode, que fa que encara sigui molt més visible per als conductors que circulen per la carretera.

gran linia vermella dgt
Gran línia vermella implantada per la DGT / Junta d'Andalusia

A més de remarcar que està prohibit fer avançaments, aquesta gran línia vermella també té la intenció que els conductors, en veure-la, entenguin que estan circulant per un tram perillós i que, per tant, han de reduir la seva velocitat. En aquest sentit, tal com apunta la Junta d'Andalusia, està previst que es col·loquin quatre radars pedagògics o cartells digitals en el tram que emfatitzin encara més en aquesta circumstància. De moment, només s'ha implantat en aquest tram de Màlaga, però no es descarta que si el sistema acaba funcionant i la sinistralitat baixa en aquest tram, es pugui estendre a altres punts negres de les carreteres de l'Estat.