Les festes majors habituals en aquesta època de l'any se celebren per tot Catalunya són gresca i xerinola, però també tenen un costat fosc. Molts homes, amb sensació de total impunitat, ho veuen com una oportunitat per fer tocaments a les noies que estan ballant o de celebració. A Palafrugell, però, les víctimes, lluny de ser intimidades, han decidit passar a l'acció directa. Va ser la passada matinada de dissabte a diumenge, quan un home va atacar tres noies que s'ho estaven passant d'allò més bé i els va arruïnar la nit començant a magrejar-les i a tocar-les per sobre la roba amb caràcter sexual.
Les noies, però, un cop s'havien acabat les barraques, van agafar el seu agressor per la samarreta i el van portar fins als agents de la Policia Local que gestionaven la sortida. Les joves els van explicar que aquest home els havia estat fent tocaments per fora de la roba i que el volien denunciar. Així doncs, els agents el van detenir com a presumpte autor d'una agressió sexual i van donar suport a les tres noies, que van ser traslladades al CAP perquè els fessin una valoració mèdica.
Baralles, agressions i robatoris en festes majors de tot Catalunya
En les darreres setmanes, no han estat poques les festes majors celebrades per tot Catalunya que han tingut problemes i han requerit la presència policial. A Sant Andreu de Llavaneres, la primera nit de la Festa Major de la Minerva va acabar amb greus i violents aldarulls que van deixar un vigilant de seguretat i tres agents dels Mossos d'Esquadra ferits, així com tres joves detinguts. A Palamós, cinc joves, tres d'ells menors, van acabar detinguts per fer barricades, protagonitzar diverses baralles i atacar els Mossos a pedrades. A Vic, deu persones van acabar ferides en ser ruixats amb gas pebre durant la Crida, mentre que a Polinyà el robatori d'un telèfon mòbil va desencadenar en diverses nits d'aldarulls. A més, a les comarques de Lleida, s'ha detectat un augment de robatoris en cases aprofitant que els veïns surten a celebrar els actes de les seves festes majors.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!