Els Mossos d'Esquadra han desmantellat una plantació de marihuana i han detingut tres homes acusats d'un delicte de salut pública. Els fets van tenir lloc el dijous 9 d'octubre, a les dotze del migdia, quan una patrulla de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la comissaria de la Jonquera (Alt Empordà) estava fent tasques de patrullatge preventiu a la carretera N-II a l'altura de Darnius i va veure un cotxe aturat a l'inici d'un camí i un home que s'estava desfent d'una bossa. 

Quan l'individu va veure la presència dels agents va entrar ràpidament al cotxe. La policia, veient l'actitud sospitosa de l'home, va aturar el vehicle i va identificar els tres ocupants, que no van saber donar una resposta concreta quan els preguntaven per què es desfeien de la bossa. Els Mossos van escorcollar el cotxe, que feia una forta olor de marihuana, i hi van trobar una lona de plàstic de grans dimensions, unes sabatilles esportives i unes tenalles. A més, a l'interior de la bossa negra que havien abandonat al voral hi havia tisores de podar, bosses d'escombraries i menjar. 

marihuana la jonquera (1)
Els Mossos van trobar una plantació de marihuana amagada en un bosc de la Jonquera / CME.

La forta olor de marihuana, l'actitud dels tres sospitosos i la bossa abandonada a l'inici d'un camí van ser indicis més que suficients perquè els agents dels Mossos iniciessin una recerca per un bosc que hi havia prop del camí on havien abandonat la bossa. A pocs metres d'on van aturar el vehicle, la policia va trobar una plantació de marihuana amb més de 1000 plantes: 450 plantades i unes altres 600 tallades i en procés d'assecament. 

Amb tot, la patrulla dels Mossos d'Esquadra va detenir els tres homes d'entre 45 i 57 anys, de nacionalitat albanesa i sense antecedents policials, com a suposats autors d'un delicte contra la salut pública. Els arrestats van passar a disposició judicial davant del jutge en funcions de guàrdia del Jutjat de Figueres el dissabte 11 d'octubre, que va decretar la presó provisional per tots tres. 

Intercanvi d'Haixix en un pàrquing 

El mateix dijous, 9 d'octubre, a dos quarts de sis de la tarda, els Mossos d'Esquadra van rebre un avís per part dels vigilants del pàrquing d'un centre comercial, que havien retingut dos individus que s'havien intercanviat objectes i que quan van veure aparèixer els vigilants de seguretat, havien intentat fugir, sense èxit. 

En arribar la patrulla dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de la Jonquera, els agents van identificar els dos homes i els vehicles amb què hi havien arribat, i els van registrar. En el maleter d'un dels dos cotxes hi van localitzar deu paquets d'haixix d'un quilogram de pes cadascun. 

haixix la jonquera
A l'interior del maleter hi havia deu paquets d'haixix / CME. 

Els Mossos van detenir tots dos homes, de nacionalitat francesa però amb origen magrebí, com a suposats autors d'un delicte contra la salut pública. Els dos individus, que no tenen antecedents policials, van passar a disposició judicial davant del jutjat en funcions de guàrdia de Figueres el diumenge 12 d'octubre, que va decretar la presó provisional per tots dos. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!