Ser víctima d'una ciberestafa, a vegades, pot prolongar el mal de cap de perdre tots -o gran part- dels nostres diners. I és que els bancs tenen un truc per evitar haver de retornar-nos la quantitat estafada. A més, es tracta d'un truc legal que trasllada tota la responsabilitat a la víctima. Es tracta dels típics missatges que rebem per part de les nostres entitats bancàries alertant sobre la possibilitat de caure en un engany d'aquesta mena, dient que ells mai ens demanaran determinades dades personals per telèfon. No obstant això, amb aquesta estratègia no n'hi ha prou: els bancs haurien d'evitar que els clients es puguin veure desprotegits. 

Falta de coneixement per protegir-se i evitar les estafes 

Tot i que cada dia els bancs implementen noves eines per reforçar els seus sistemes de seguretat, com per exemple, amb la doble autentificació o l'autentificació biomètrica a l'hora d'accedir als nostres comptes corrents, però també fent servir noves tecnologies de ciberseguretat per bloquejar directament els ciberatacs, un dels problemes més grans amb el qual es troben els clients és la desinformació i la falta de coneixement per protegir-se, però també per detectar les estafes. Fins i tot pot passar que la trama sigui tan enrevessada, que inclús tenint coneixement d'una modalitat d'estafa podem acabar caient per no aconseguir identificar-la a temps. 

Segons la llei, la responsabilitat és de la persona -o entitat- que comet la negligència. En el cas que el banc pugui demostrar que han fet tot el possible per evitar que un ciberestafador es pugui fer amb els diners de la víctima, pot esquivar retornar els diners robats que, en molts casos, pugen als milions d'euros. Això no hauria de ser així en el cas que el delinqüent s'hagi fet passar pel banc o un dels treballadors, ja que s'entén que és l'entitat bancària la que té la responsabilitat d'evitar que alguna cosa així pugui passar. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!