Els radars per captar excessos de velocitat a la carretera s'han modernitzat fins al punt que la por a ser sancionat és constant. És per això que la funció de Google Maps d'informar sobre els punts aproximats on hi ha el risc a ser sancionat resulta molt útil.
Malgrat que l'excés de velocitat continua sent un dels factors principals d'accident, el cert és que molts conductors tenen la sensació que alguns radars estan col·locats amb un afany realment recaptatori, la qual cosa els ha portat a abraçar-se amb entusiasme als avisos de Google Maps.
Google Maps rep la informació per satèl·lit
Google Maps és un servidor de mapes espectacular amb múltiples funcions, entre elles les de convertir-se en un GPS tradicional amb l'afegit d'aglutinar dades com retencions per obres o accidents en temps real. Tot això ho fa gràcies a la informació que li aporta el satèl·lit Landsat 8.
Ara, l'app de mapes del gegant californià ha afegit a la seva base de dades els radars de tot el territori espanyol, amb "la trampa" de mostrar-los en un punt aproximat i no en el punt exacte, ja que aquesta informació xocaria amb la legalitat de la DGT. L'aplicació envia una alerta cada vegada que ens apropem amb el nostre cotxe a un radar, sigui fix o mòbil (tot i que ara l'alerta en enquests casos ja no especifica si es tracta de radar o d'incidència), i fins i tot ens diu quan va ser l'última vegada que es va actualitzar a la base de dades.
El perill a ser sancionat és constant
La DGT disposa en l'actualitat de 780 radars fixos, 1.325 radars mòbils y 92 radars de tram repartit per tota la geografia espanyola, als quals cal afegir l'ús casual d'helicòpters i de càmeres per vigilar l'ús del cinturó de seguretat i del telèfon mòbil.
No s'ha d'oblidar que la situació dels radars fixos són públics, per la qual cosa només hem d'entrar al web de la DGT per saber on són. Això situa els radars mòbils en el punt de mira.
Llocs propensos als radars
Òbviament, la millor forma per evitar una sanció és respectar sempre els límits de velocitat, amb la qual cosa també reduirem el risc a tenir un accident. Tot i així, de vegades no és tan fàcil respectar sempre la velocitat màxima, ja que hi ha moments en què canvia molt sovint.
Cal anar més en compte a les zones on es produeix un canvi de velocitat màxima, a les entrades i sortides de les grans ciutats i en els enllaços entre autovies o autopistes.