Els Mossos d'Esquadra, conjuntament amb la Policia Nacional espanyola, han desarticulat un grup criminal vinculat a la banda llatina dels Trinitarios que s'havia especialitzat en robatoris violents. La investigació ha permès als cossos policials detenir set persones relacionades, suposadament, amb dos assalts violents —un comès en una empresa de recaptació de màquines escurabutxaques de Castelló de la Plana i un altre en un domicili d'Osor, a la Selva—, com també amb cinc robatoris amb força per tot Catalunya. Dos dels arrestats ja han ingressat a la presó. 


La investigació va arrencar arran d'un robatori amb violència i intimidació a l'esmentada empresa de màquines recreatives. Dos homes encaputxats van entrar a les instal·lacions de matinada després de forçar la porta d'entrada i fer un forat a la paret —el que es coneix com a butró— per arribar a la zona d'oficines. Un cop a l'interior, es van amagar i van esperar que arribés la primera treballadora al matí. 

A l'hora de l'obertura, els lladres van assaltar l'empleada i la van amenaçar amb una arma de foc perquè obrís la caixa forta. Un cop van aconseguir els diners, la van emmordassar i lligar amb brides abans d'escapar-se. Els agents van aconseguir identificar els delinqüents i els van relacionar amb un grup criminal la majoria dels membres del qual tenia la seva base d'actuació a Barcelona. Alhora, també se'ls va poder associar amb un robatori amb violència i intimidació comès el passat 29 de setembre en un domicili d'Osor

Van entrar a la casa amb els propietaris dormint dins

Aquella nit, quatre persones que amagaven les cares amb passamuntanyes van entrar en una casa amb els propietaris dormint dins. En comptes d'actuar d'amagat, van despertar-los, els van lligar i els van amenaçar amb un ganivet i una pistola per obligar-los a obrir i buidar la caixa forta; segons va esclarir la investigació, el dia anterior ja van intentar, sense èxit, entrar a l'habitatge. També els van poder anar relacionant amb diversos robatoris amb força a domicilis de Sant Sadurní d'Anoia, Olesa de Montserrat, Caldes de Montbui i Sant Fruitós de Bages, tots durant el mes de desembre del 2025, i amb un a Monistrol de Montserrat al gener d'enguany, on van detenir el principal investigat que va ingressar a la presó. 

 Tots aquests assalts estaven molt ben planificats pel grup criminal, que comptava amb un nucli estable i diferents col·laboradors que s'hi incorporaven segons el tipus d'acció. Seleccionaven prèviament els objectius, tots a zones d'alt poder adquisitiu, i efectuaven vigilàncies abans d'actuar. Els robatoris es feien de manera molt ràpida, amb tots els integrants —autors materials, vigilants, conductors i suports logístics— ben coordinats a través de línies telefòniques específiques que els permetien comunicar-se a temps real. 

Armes, joies, droga i simbologia de la temuda banda dels Trinitarios

Amb tota la informació, els agents dels Mossos i de la Policia Nacional van fer set entrades el passat 19 de juny: tres a Barcelona, dos a l'Hospitalet de Llobregat i dos a Girona. Durant els escorcolls van trobar dues armes de foc simulades, setze rellotges de gamma alta, joies, 115 grams de cocaïna, 700 de marihuana, un vehicle més de 2.000 euros en efectiu i documentació d'interès per a la investigació. A més a més, també van requisar simbologia vinculada als Trinitarios que van localitzar al domicili del líder del grup. 

L'operació va acabar amb la detenció de set persones, acusades dels delictes de pertinença a grup criminal, dos robatoris amb violència, cinc robatoris amb força i tràfic de drogues. La investigació continua en marxa i no es descarten més detencions.