Els empleats i directius de la Direcció General de Trànsit (DGT) treballen diàriament per millorar constantment les condicions de les carreteres, carrers i vehicles que circulen per Espanya. És una tasca de moltes persones que es pot fer a través de molts sistemes diferents com remodelant carreteres, actualitzant el reglament o incloent nous sistemes de seguretat als cotxes i motos que es fabriquin.

De fet, l'objectiu principal de la DGT és el de reduir el perill potencial a què s'enfronten els conductors, els seus acompanyants i els vianants dels carrers i carreteres. Totes les seves noves lleis i millores al reglament estan enfocades en ajudar a convertir les travessies amb cotxe, autobús, bicicleta o moto siguin més segures per a tothom.

També són capaços d'adaptar-se a les noves tecnologies, un exemple d'això és la nova llei que prohibeix als conductors utilitzar el navegador tàctil del seu vehicle mentre circulen. Igualment, en aquest sentit, es va modificar la sanció de la normativa que castiga els usuaris que facin servir el seu telèfon mòbil mentre condueixen. Es continua sancionant amb 200 euros de multa, però ara es resten sis punts del carnet, anteriorment eren tres.

La DGT posa la lupa en 5 milions de vehicles

A partir del dilluns 7 de febrer i fins al dia 13 les furgonetes, els camions i els autobusos se sotmetran a controls de la DGT per comprovar si estan en condicions òptimes per a circular. L'objectiu és el de reduir la mortalitat d'aquests vehicles de gran volum, que tenen un percentatge de sinistres amb víctimes mortals relativament alt.

Les dades respecte a aquest tipus de vehicles són molt dures, el 2020 van perdre la vida 217 persones que viatjaven en autobusos, furgonetes i camions. També hi haurà controls als conductors, molts d'ells són responsables del transport de milions de persones diàriament, en ser serveis públics.

DGT Vehiculos EP (2)

Carrer en Gijón / Europa Press

En aquesta campanya la DGT treballarà conjuntament amb els agents de l'Agrupació de Tráfico de la Guàrdia Civil (ATGC) juntament amb membres dels cossos de policia autonòmics i locals. Els controls se situaran en diversos punts de diferents tipus de vies i a tota hora. L'objectiu és avaluar l'estat del màxim de vehicles possible i les condicions en les quals els porten els seus conductors.

Els aspectes que avaluaran els agents són: els defectes del vehicle, la velocitat, el tacògraf, el descans, les hores que circulen al dia, la càrrega que transporta i si existeix excés de pes. Els controls als conductors seran de drogues i alcohol, encara que també estaran atents a qualsevol falta com utilitzar el telèfon mòbil o no tenir posat el cinturó de seguretat.

Els vehicles investigats

La Direcció General de Trànsit ha publicat un tweet a la seva pàgina oficial en el qual informa d'aquest nou moviment de control. En ell, informa sobre la quantitat de camions (2,5 milions), furgonetes (2,5 milions) i autobusos (63.000).

En el cas que els agents vegin camions d'altres països circulant per les carreteres espanyoles també tindran potestat per ordenar que s'aturin i fer-los el control pel qual la quantitat de vehicles anteriorment esmentada pot augmentar considerablement.

És una campanya molt similar a la que va fer la DGT l'octubre de 2021. En aquesta ocasió van analitzar a fons l'estat de 2.360 vehicles. Hi va haver resultats sorprenents i alarmants com el dels conductors sancionats per superar les hores de conducció (2.593).