Els Mossos d’Esquadra han detingut un home de 36 anys acusat d’haver convertit els portals i els ascensors de Barcelona en el seu particular terreny de caça. L’arrestat està relacionat, com a mínim, amb vuit robatoris violents contra persones d’edat avançada, principalment dones d’entre 60 i 88 anys, a qui seguia fins a casa per arrencar-los les joies que portaven. La investigació, liderada per agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Sant Martí, va culminar el passat 21 de juliol, quan els policies el van poder detenir in fraganti després que intentés robar una cadena d’or a una dona a l’interior del portal de casa seva, a Barcelona. Aquell dia, els investigadors ja el tenien localitzat i van desplegar un dispositiu de vigilància discret per controlar els seus moviments. Durant diverses hores van observar com l’home recorria carrers de Barcelona, Cornellà de Llobregat i Esplugues de Llobregat seguint persones grans i seleccionant les que podien convertir-se en les seves pròximes víctimes.
Seguiments fins a casa i atacs per sorpresa
El lladre, de nacionalitat xilena i amb quatre antecedents abans de ser detingut per aquests robatoris, actuava sempre amb un patró molt similar, segons ha pogut saber ElCaso.cat. Escollia persones d’edat avançada, habitualment dones que portaven joies visibles, i les seguia discretament fins al seu domicili. Quan les víctimes obrien la porta de la finca, aprofitava per entrar al darrere i les atacava de manera sobtada al portal o a l’interior de l’ascensor.
En un moment de màxima vulnerabilitat i sense gairebé capacitat de reacció, l’home les assaltava violentament i els arrencava les cadenes, penjolls o altres joies que portaven. Tot seguit, fugia ràpidament abans que les víctimes poguessin demanar ajuda. Els investigadors li atribueixen inicialment set robatoris comesos entre el juliol de 2025 i el juliol de 2026 als districtes barcelonins de Sant Martí, Sant Andreu i l’Eixample, així com a Malgrat de Mar. Després de la detenció, la Unitat d’Investigació d’Horta-Guinardó també ha pogut relacionar-lo amb un vuitè assalt.
Joies venudes en botigues de compravenda d’or
Els Mossos treballen amb la hipòtesi que una part de les joies robades haurien estat venudes posteriorment en establiments de compravenda d’or i objectes de valor de l’àrea metropolitana de Barcelona. La investigació continua oberta i no es descarta que el detingut pugui estar relacionat amb més robatoris semblants que encara no s’han pogut aclarir, tal com han confirmat fonts de la policia catalana a aquest mitjà. L’home va passar a disposició judicial el 24 de juliol i, contra tot pronòstic, va ingressar a la presó.