Robar patinets elèctrics no és gens estrany, ja que molts lladres els fan servir després per a cometre més robatoris, però sí que ho és que el delinqüent truqui a la víctima i li demani diners per a recuperar-lo. Això és el que ha passat a Sant Andreu de Llavaneres, al Maresme. Els fets van tenir lloc el passat 11 de juny, cap al vespre, quan dos individus van aprofitar que un menor estava jugant un partit de futbol amb amics al pavelló  antic per a robar-li el patinet elèctric. Testimonis dels fets van alertar de la situació a la Policia Local i, amb la descripció dels lladres, van començar a fer una recerca per la zona que no va tenir èxit. Tot i això, les imatges de les càmeres de videovigilància instal·lades per l'Ajuntament a la via pública van permetre identificar un dels dos lladres

Exigeixen diners a la víctima per tornar-li el patinet

Els policies locals van contactar amb els pares del menor a qui li havien robat el patinet i van acordar que l'endemà anirien a comissaria a presentar la corresponent denúncia. Quan ho van fer, però, la situació havia canviat. Segons va explicar la família, els presumptes lladres havien contactat amb el menor i li havien exigit diners a canvi de retornar-se'l.  Per aquest motiu, la investigació ja no només va ser pel furt, sinó que també s'hi va sumar un delicte d'extorsió.

Finalment, es va muntar un dispositiu conjunt a Marató amb la unitat motoritzada dels Mossos d'Esquadra i de la Policia Local de la capital del Maresme, que va acabar amb la detenció del lladre i la recuperació del patinet elèctric, que va ser retornar al menor d'edat. Des de l'Ajuntament de Llavaneres han volgut destacar l'excel·lent coordinació entre els diferents cossos policials i han agraït la col·laboració ciutadana, que en aquest cas, com en d'altres, ha tornat a ser clau per a resoldre els fets amb rapidesa i eficàcia.