Roben uns rellotges de luxe i una cadena d'or, i els Mossos d'Esquadra descobreixen que realment volien cometre una estafa de 418.000 dòlars nord-americans. Els fets van tenir lloc el passat 14 de setembre al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona. Aquell dia, víctimes i delinqüents van quedar per formalitzar la compravenda de nou rellotges VIP i una cadena d'or amb diamants. Les víctimes s'havien desplaçat des del Regne Unit —tot i que provenien d'altres països, segons ha pogut saber ElCaso.cat— específicament per fer aquesta transacció després que els sospitosos hi contactessin per les xarxes socials oferint vendre'ls els accessoris. El pagament s'havia de fer en criptomonedes, però els estafadors no tenien cap intenció d'entregar a les víctimes els articles pels quals estaven disposades a desemborsar milers de dòlars.

Després de comprovar l'autenticitat dels rellotges en un establiment especialitzat, van anar a una cafeteria del carrer de Muntaner per completar la transacció. Les víctimes van enviar els bitcoins; els delinqüents, tot i haver ingressat 1.000 dòlars dels 148.000 acordats, van assegurar que no havien rebut absolutament res, van agafar els rellotges i la cadena i van abandonar l'establiment. Quan es van adonar que les víctimes els anaven al darrere, van arrencar a córrer. Un d'ells va ser retingut per una de les víctimes, a qui va amenaçar amb un ganivet per poder escapar-se. Malauradament per a ell, els Mossos ja havien estat alertats i una patrulla de Seguretat Ciutadana el va aturar a la plaça de Joaquim Folguera, a tocar de l'estació de tren del Putxet. L'home, de 33 anys i nacionalitat britànica, segons ha pogut saber ElCaso.cat, va quedar detingut per un suposat delicte de robatori amb violència i intimidació. 

Quan el van escorcollar, van veure que havia amagat dos dels rellotges que, suposadament, ja havien venut a les víctimes —per això se li imputa el robatori—, tot i que, després de fer les comprovacions pertinents amb un especialista, només un dels dos accessoris va resultar ser original. En aquest punt, els investigadors van descobrir que, realment, el que pretenien els delinqüents era cometre una estafa, l'anomenada rip deal.

Descobreixen l'intent d'estafa

Arran de les declaracions de les víctimes, els agents de la Unitat d'Investigació (UI) de la comissaria dels Mossos de Sarrià-Sant Gervasi van deduir que els delinqüents —de moment, només se n'ha pogut detenir un i la resta continua en crida i cerca— el que pretenien era estafar els compradors venent-los rellotges de luxe falsificats. Tot i que van anar a una rellotgeria especialitzada on van determinar que els articles eren, efectivament, originals, la investigació policial considera la hipòtesi que, en algun punt entre la rellotgeria i la cafeteria, els estafadors van canviar els vertaders pels falsos, segons han explicat fonts policials a ElCaso.cat.

Van portar els rellotges a un establiment especialitzat per verificar-ne l'autenticitat / CME

Paral·lelament, amb la col·laboració d'experts de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC), van aconseguir bloquejar la transacció de les criptomonedes al compte que van facilitar els delinqüents; d'aquesta manera, només van fer-se amb 1.000 dòlars i, a més a més, van perdre un dels rellotges reals. De moment, la investigació continua en marxa i no es descarten noves detencions.