Un consumició per 930 euros. Això és el que ha pagat un home invident per error a un bar, quan el compte real era de 9,30 euros. Quan se'n va adonar va fer una reclamació al propietari, però aquest es va negar a tornar-li es diners.
De fet, segons ha explicat a Espejo Público, l'hostaler va negar-se a desfer l'error. A més, li va dir a l'home que si volia recuperar la diferència pagada possés recurs a la via judicial. Un aspecte que ha indignat profundament a la majoria dels opinadors reunits al programa matinal.
Reclamacions per Bizum
Aquests fets, que han indignat als col·laboradors del programa dirigit per Susana Griso, han estirat la corda per fer recomanacions amb les transferències i els pagaments en línia. Bizum n'és un dels que més problemes poden presentar, pel fet de ser enviaments instantanis i que, tot i poder-se demanar devolucions, no hi ha una forma oficial per revertir-los.
Diego Revuelta, habitual al programa televisiu, ha explicat la seva pròpia experiència en aquest cas, arrel de la presumpta estafa a l'invident a un bar del que no han revelat el nom ni la població. "Vaig fer un ingres per Nadal a un tal Pedro de la meva agenda de contactes, però em vaig equivocar de persona. Quan li vaig explicar la situació i vaig reclamar-li els diners, em va bloquejar i vaig perdre els diners", ha explicat.
Tot depèn de la bona fe del destinatari
Els pagaments per plataformes mòbil tenen la facilitat d'enviar-se al moment. Amb tot, introduir incorrectament un import o confondre's de destinatari pot posar en perill la transferència. Encara que l'error normalment no acaba en situacions com l'home invident que va pagar 930 euros al bar o l'equívoc de contacte de Revuelta.
Tot depèn, com ha explicat Marta Robles al matinal d'Antena 3, segons la persona que rebi la transferència. En aquest cas, va enviar 10.000 euros a la professora de pilates i, en un acte de bona fe, al dir-li que volia pagar-li els 100 euros de les classes, li va retornar la diferència poc després.