Un consumició per 930 euros. Això és el que ha pagat un home invident per error a un bar, quan el compte real era de 9,30 euros. Quan se'n va adonar va fer una reclamació al propietari, però aquest es va negar a tornar-li es diners.

De fet, segons ha explicat a Espejo Público, l'hostaler va negar-se a desfer l'error. A més, li va dir a l'home que si volia recuperar la diferència pagada possés recurs a la via judicial. Un aspecte que ha indignat profundament a la majoria dels opinadors reunits al programa matinal.

Bizum / Europa Press

Reclamacions per Bizum

Aquests fets, que han indignat als col·laboradors del programa dirigit per Susana Griso, han estirat la corda per fer recomanacions amb les transferències i els pagaments en línia. Bizum n'és un dels que més problemes poden presentar, pel fet de ser enviaments instantanis i que, tot i poder-se demanar devolucions, no hi ha una forma oficial per revertir-los.

Diego Revuelta, habitual al programa televisiu, ha explicat la seva pròpia experiència en aquest cas, arrel de la presumpta estafa a l'invident a un bar del que no han revelat el nom ni la població. "Vaig fer un ingres per Nadal a un tal Pedro de la meva agenda de contactes, però em vaig equivocar de persona. Quan li vaig explicar la situació i vaig reclamar-li els diners, em va bloquejar i vaig perdre els diners", ha explicat. 

Tot depèn de la bona fe del destinatari

Els pagaments per plataformes mòbil tenen la facilitat d'enviar-se al moment. Amb tot, introduir incorrectament un import o confondre's de destinatari pot posar en perill la transferència. Encara que l'error normalment no acaba en situacions com l'home invident que va pagar 930 euros al bar o l'equívoc de contacte de Revuelta.

Tot depèn, com ha explicat Marta Robles al matinal d'Antena 3, segons la persona que rebi la transferència. En aquest cas, va enviar 10.000 euros a la professora de pilates i, en un acte de bona fe, al dir-li que volia pagar-li els 100 euros de les classes, li va retornar la diferència poc després.