Una de les pitjors coses que poden passar-te és quedar-te en un ascensor, i això que durant l'apagada general d'aquest dilluns, 28 d'abril, hi va haver molta gent que s'hi va quedar atrapada. Però aquest nou cas és més recent, ha tingut lloc aquest dissabte, 3 de maig, a la tarda a la ciutat de Lleida i en un elevador que, ja per la seva altura, és tant un reclam turístic o una via ràpida pels lleidatans que volen pujar al Turó de la Seu Vella, com una impressionant ascensió que permet veure tota la capital de Ponent des de les altures.

Rescat a l'ascensor de la Seu Vella de Lleida

Els Bombers de la Generalitat han rebut un avís aquest dissabte poc després de les set de la tarda, concretament a les 19.25 hores. L'alerta deia que una desena de persones s'havien quedat tancades i sense poder pujar o baixar de l'ascensor de la Seu Vella que permet evitar la rampa que hi ha entre els carrers del Canyeret i la ronda de la Seu Vella, abans d'arribar als monumentals jardins i posteriorment a la plaça dels Apòstols. El cos d'emergències s'ha adreçat fins al lloc amb una dotació terrestre i, amb l'ajuda dels tècnics, han iniciat les tasques de rescat.

Finalment, els Bombers i els tècnics han remuntat manualment la cabina, que havia quedat lleugerament sota el nivell del pis i, per això, no s'obria la porta, segons han explicat fonts del cos aquest dissabte. Poc després, totes les persones que eren a l'ascensor han pogut sortir sense cap altre incident.

Rescats de muntanya a Catalunya

Aquest dissabte al matí, els Bombers de la Generalitat han rescatat tres persones al medi natural a Catalunya. Tal com han explicat a ElCaso.cat, el primer cas s'ha produït a l'Esquirol (Osona), el segon a Torroella de Montgrí (Baix Empordà) i el tercer al Bruc (Anoia), abans del migdia. En tots tres casos han activat l'helicòpter i els facultatius sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) esperaven per fer l'assistència. En el cas de Torroella de Montgrí, han extret el ferit amb grua.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!