Els Bombers de la Generalitat van ser requerits el matí de diumenge, 22 de març, per fer un rescat en una zona boscosa del Pallars Jussà. Un home de 62 anys, veí d'Andorra, havia estat envestit per un porc senglar mentre caçava i tenia una ferida oberta a la cama com a conseqüència. El telèfon d'emergències 112 va rebre la trucada d'alerta quan faltaven poc més de deu minuts per a les dotze del migdia. Els Bombers es van desplaçar fins al lloc de l'accident, a tocar de la carretera L-511, dins del terme municipal d'Abella de la Conca, acompanyats de sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), per donar resposta a l'emergència.
Segons sembla, l'home va disparar a l'animal, però va fallar. El senglar, espantat, va córrer cap a ell i el va envestir de tal manera que li va clavar l'ullal a la cama dreta, provocant-li una gran ferida oberta entre el turmell i el genoll, abans d'endinsar-se en el bosc. Els Bombers, que van activar l'helicòpter amb efectius del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) i del SEM, el van localitzar sagnant abundantment.
Rescatat amb helicòpter
Un cop van arribar fins al caçador, que anava acompanyat, els sanitaris van donar-li una primera assistència in situ, embenant-li la cama per aturar l'hemorrágia, estabilitzant-lo fins que el poguessin intervenir. Es va decidir evacuar-lo del lloc fent gruatge amb l'helicòpter, ja que es trobava en una zona de difícil accés. Per agilitzar el rescat, el van evacuar per aire fins a l'aeroport de la Seu d'Urgell, on l'esperava l'ambulància que el va traslladar, finalment, a l'hospital.
Tot i la gravetat de la ferida, que afectava tot el bessó dret, i el consegüent ensurt, el pronòstic de la víctima és favorable i no es tem per la seva vida.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
