Sorpresa, ràbia i impotència. Són les paraules que millor descriuen l'estat anímic de la Desirée i el Fran després de saber que el seu petit negoci, una perruqueria de la part alta de Barcelona, ha estat saquejat aquest divendres, 30 d'octubre, de matinada. Segons ha pogut saber ElCaso.cat. un grup de lladres ha rebentat l'aparador de l'establiment, la perruqueria D' Lady Pink Style, i s'han emportat tot allò que tenien a l'abast de la mà, entre d'altres, els productes de la campanya de Nadal que la Desirée ja havia començat a exposar i que tenen un cost total de 4.000 euros.
Destrossen l'aparador amb totxanes i barres de ferro
Quan la Desirée s'ha llevat aquest matí, ha vist que tenia moltes trucades perdudes de l'empresa que gestiona l'alarma al seu número de telèfon personal. Espantada, ha anat ràpidament a la seva perruqueria, situada al número 57 del carrer de la República Argentina, al districte de Sarrià-Sant Gervasi, i ha vist que, durant la matinada, el seu establiment havia estat víctima d'un robatori amb força.
Segons ha explicat la Desirée, juntament amb la seva parella Fran, a la redacció d'ElCaso.cat, el grup de lladres ha intentat forçar la persiana de la perruqueria, però no ho ha aconseguit. Després, els delinqüents han aprofitat que prop del local hi havia una obra per agafar totxanes i barres de ferro i, fent servir una tovallola per no fer soroll, han destrossat el vidre de l'aparador.
Els lladres han entrat pel forat que han fet a l'aparador i ho han regirat tot. De la caixa registradora s'han emportat 120 euros en efectiu i de l'aparador s'han emportat tots els productes que la Desirée havia posat en exposició de cara a la campanya de Nadal. Concretament, diverses planxes de la marca GHD —una marca professional que acostuma a tenir un preu elevat— i productes de cosmètica facial. En total, uns 4.000 euros en productes.
Investigació oberta dels Mossos d'Esquadra
Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís del robatori quan faltaven pocs minuts per a les cinc de la matinada d'aquest divendres. Segons ha pogut saber la redacció d'ElCaso.cat de fonts policials, fins a la perruqueria s'han activat ràpidament diverses patrulles de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USC), que han pentinat la zona per buscar els suposats autors, però no han vist ningú.
El cas ha quedat en mans de la Unitat d'Investigació (UI) dels Mossos de Sarrià-Sant Gervasi. Durant el matí d'avui, al local s'hi ha desplaçat una patrulla de la Policia Científica, que ha recollit tota mena de proves, fins i tot una taca de sang que els lladres han deixat a l'establiment. De moment, la policia catalana no ha practicat cap detenció.
Por davant l'amenaça de Blocus
La Desirée ha explicat a la redacció d'ElCaso.cat que el malson encara no ha acabat i que durarà, de moment, un parell de dies més. Avui és divendres i l'empresa que s'encarrega d'instal·lar un vidre nou no ho podrà fer fins al pròxim dilluns, 2 de novembre. Per a la nit de la Castanyada, demà dissabte, 31 d'octubre, hi ha convocada a Barcelona una mobilització de Blocus a través dels canals de Telegram, des d'on s'incita els joves a cometre actes vandàlics i a saquejar els comerços. Aquesta suma, la de la convocatòria de Blocus i el fet de no tenir l'aparador reparat, obliga a la Desirée i al Fran a demanar ajuda a la seva família per fer guàrdia la nit de la Castanyada a la perruqueria i evitar que els vàndals causin encara més destrosses al seu negoci.
