Un jove de 19 anys ha estat denunciat penalment pels Mossos d'Esquadra per haver provocat un incendi forestal al terme municipal de Pinell de Solsonès el passat 2 de juliol. El foc, que es va decretar a un quart d'una del migdia al poble de Sant Climenç, va cremar més de dues hectàrees d'alzinar i camps de conreu i va mobilitzar una vintena de dotacions dels Bombers de la Generalitat —catorze terrestres i sis d'aèries—, que van aconseguir apagar les flames hores més tard amb l'ajuda dels pagesos. 

Els Agents Rurals van iniciar una investigació en veure que no hi havia indicis de causes naturals o accidentals del foc —com, per exemple, guspires provocades per maquinària agrícola— i van traslladar les diligències a la Unitat d'Investigació (UI) de la comissaria de Solsona dels Mossos d'Esquadra, que es va quedar el cas. 

L'adolescent va confessar haver calat foc a unes fulles

En el marc de les diligències policials, es va interrogar diverses persones que se sospitava que havien passat per la zona poc abans d'iniciar-se l'incendi, en qualitat de testimonis, per si podien explicar alguna cosa que els orientés cap a la persona que, suposadament, l'havia provocat. 

En aquest sentit, van parlar amb un noi de 19 anys —la nacionalitat del qual es desconeix— qui, en un principi, no va donar cap informació sobre els fets. No obstant això, l'adolescent va acabar tornat a la comissaria dies després, el 14 de juliol, per confessar que era el responsable de l'incendi. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, va explicar als agents que havia calat foc de manera intencionada a unes fulles, tot i que no va voler dir el motiu rere els seus actes. Amb tot, els Mossos el van identificar i va quedar denunciat per un delicte d'incendi. Paral·lelament, els investigadors van elevar les diligències al Jutjat d'Instrucció en funcions de guàrdia de Solsona i el cas està pendent de judici.