Les xarxes socials són una arma de doble tall. Hi ha moltes persones que s'han fet famoses gràcies a elles i d'altres han quedat en evidència davant de milions de persones. És per això que és molt important fer un ús adequat d'elles i anar molt amb compte amb el que publiquem i la manera en què ho fem.
De fet, moltes situacions de la vida quotidiana es fan virals a través de les xarxes socials i tenen un impacte mediàtic enorme. També s'han popularitzat en els últims anys molts reptes virals que poden arribar a ser perillosos.
És vital que els pares tinguin un control sobre el que consumin els seus fills a través d'internet. Algunes persones poden ser extremadament influenciables i cal anar molt amb compte, les fake news i la desinformació són presents a les xarxes, per la qual cosa hem de mantenir un punt de vista crític i dubtar de tot el que no es pugui comprovar mitjançant un mètode científic abans de compartir o creure-ho.
El cartell viral
Un jove de la ciutat boliviana de Santa Cruz de la Sierra ha rebut la notícia que el seu casament es cancel·la a través d'un cartell que va ser penjat en una de les places més importants de la ciutat. La imatge s'ha fet viral i ha sortit en diversos mitjans de comunicació.
Moltes persones han rigut en veure el text del cartell i no han dubtat a fer-li una foto i penjar-la a diverses xarxes socials. El més probable és que la persona a qui va dirigit el missatge l'hagi vist perquè la hi ha passat algun amic o l'ha vist publicada a internet.
Cartell el Santa Cruz / Twitter
El text va dirigit a Nicolás S. (no sabem el nom complet) i diu el següent: "Nicolás S. ja no hi ha casament segueix gastant la teva plata en beure amb els teus amics no vinguis a casa meva". És un missatge clar, tot apunta que va ser la seva promesa la que el va penjar, farta de l'actitud immadura de Nicolás.
El cartell s'ha fet famós a tota la ciutat i moltes persones han fet diverses bromes relacionades amb ell. De fet, al cap de pocs dies algú en va penjar un just al costat del primer amb un text molt diferent: "Nico, tu casa't! T'ajudem".
La reacció de la ciutat
Encara es desconeix la identitat de Nicolás S. però diverses persones han utilitzat com a eix principal la història del cartell per fer broma amb ell. Fins i tot moltes entitats bolivianes han començat a buscar-lo per ajudar-lo amb el seu casament.
És el cas de diverses empreses que han decidit aprofitar aquest fenomen viral per fer publicitat dels seus serveis. Per exemple, el local Luna Rossa va publicar una foto a les seves xarxes socials dient que buscaven Nicolás i que s'anava a casar si el deixaven ajudar-lo.
Altres entitats van voler ajudar Nicolás perquè el seu casament segueixi endavant i han comentat que el poden ajudar amb el comiat de solter, el banquet i el local per a la cerimònia. Tot Bolívia busca Nicolás i caldrà estar atents a aquesta esbojarrada història per conèixer el seu final i si es coneix la seva identitat.