Lidia Bedman, alacantina de 36 anys, és influencer i ja compta amb més de 230.000 seguidors a Instagram. Tanmateix, com tantes altres dones, és coneguda per ser l'"esposa de", en aquest cas, de Santiago Abascal, líder del partit d'ultradreta Vox.
El negoci rodó de Lidia Bedman, la dona de Santiago Abascal
Malgrat que intenta mantenir-se fora del panorama polític, cada vegada més puja fotos amb el seu marit, la qual cosa dispara les interaccions a les seves xarxes socials, augmentant el valor de les seves publicacions. I és que segons expliquen a El Español des de l'agència Influgency, a Bedman el negoci d'influencer li surt rodó.
De moment cobra 500 euros per foto i fins i tot 1.300 per post, deixant a part les múltiples col·laboracions amb marques, que esmenta a canvi d'altes xifres de diners.
Influencer de moda i intents d'apartar-se de la política
A Influgency consideren que "Pels seguidors que té podria demanar per compartir una foto uns 600 euros i per un vídeo o una publicació en el seu blog, amb 5 fotos i paraules SEO, podria cobrar 1.300 euros. Si digués 'soc la dona de Santiago Abascal' i se la prengués en valor per això per a una marca, la xifra ascendiria al que ella volgués demanar; però no ho farà". I és que, malgrat viure, en part, a costa de la fama del seu marit, no vol entrar en la dinàmica de ser considerada com la "dona de".
Segons l'agència, "algunes marques li fan arribar moltes ofertes per ser la dona d'Abascal i ella declina la col·laboració perquè no vol ser vinculada a determinades ideologies".
Tanmateix, en el seu feed sí que es pot veure la seva ideologia dretana, bastant propera a la d'Abascal -les coses dolentes s'encomnen ràpid.
Banderes d'Espanya amb etiquetes com #vivaespaña #vivalaguardiacivil, o fotos amb el líder de Vox donant-li l'enhorabona pel seu ascens a les urnes amb etiquetes com #españasiempre.
El discurs d'odi més romàntic
Una altra agència d'influencers, Personality Media, aclaria a Look que, a més, "la mitjana d'interaccions de les publicacions de Lidia Bedman es dispara quan nomena a la seva parella, arribant a tenir 13.000 o fins i tot més de 25.000 likes".
Quant als comentaris, que solen ser entre 100 i 200, poden superar els 4.000 si ho fa al costat d'Abascal. I, malgrat el que podríem pensar, tot just un 10% són negatius, la resta són afalacs.
Quan no apareix Santiago Abascal al seu costat a les xarxes socials, es limita a compartir moments de la seva vida com a mare, dels luxes amb què viu i de moda, col·laborant amb marques com Pronovias, Clinique, Porronet o Huawei.
També fa publicitat de productes antiedat i mostra la seva vida fitness, on s'allunya dels comentaris ultradretans de la seva parella.
Tot va començar com un blog al diari Informació i ha acabat en la romantització del discurs d'odi d'Abascal en el seu feed, on ho mostra com a pare i marit, obviant la seva ideologia.