Pablo Motos és un dels presentadors més reconeguts dels últims anys a Espanya. Va començar a treballar en els mitjans de comunicació d'àmbit nacional el 2001 i ha alternat les seves aparicions en televisió i en ràdio amb alguns cameos en pel·lícules.

Quan dirigia 'no som ningú' en M80 Ràdio va aconseguir competir amb les cadenes més importants del país. De fet, continua tenint el màxim d'audiència de la cadena. Des de l'any 2007 Pablo Motos presenta 'El Hormiguero', un programa que ha estat un èxit rotund, començant a emetre's a Cuatro, en un format de cap de setmana i després canviant el seu horari al de dilluns a dijous.

El 2011 el programa canvi de cadena per passar a formar part de la graella televisiva d'Antena 3. El format no en va canviar massa, en cada programa hi ha un convidat i se l'entrevista, després entren els diferents col·laboradors i fan una secció juntament amb l'entrevistat. Les temàtiques són realment variades, curiositats, màgia, ciència o fins i tot monòlegs còmics.

El model del programa ha funcionat realment bé. Pablo Motos ha arribat a entrevistar algunes de les figures públiques més influents d'Espanya, encara que també han anat al programa diversos actors de Hollywood com Will Smith, que és amic personal de Motos.

El negoci fallit de Pablo Motos

Recentment, Pablo Motos ha concedit una entrevista molt interessant al canal de YouTube de Ricardo Moya. En ella parla d'alguns dels punts més determinants de la seva carrera, de la seva relació amb alguns dels col·laboradors i d'alguns dels convidats més famosos.

Motos va ser preguntat per la seva relació amb Will Smith, que considera un amic personal. El presentador va recordar la primera de les set vegades que l'actor va anar al programa estava malalt, però no va cancel·lar la seva visita a 'El Hormiguero'. Va elogiar el sentit de l'humor del nord-americà i va dir que era una persona que "sabia fer tot".

Pablo Motos / Europa Press

A Will Smith li va encantar el format del programa, que barreja l'entrevista amb diverses intervencions molt sobtades i variades. Smith ho va definir com a "entreteniment molt boig" i va decidir parlar amb Pablo Motos per vendre el programa a alguna cadena de televisió dels Estats Units.

El mateix Motos va explicar que va crear una empresa juntament amb l'actor i van intentar vendre el programa. Fins i tot van arribar a proposar-li la idea de l'NBC. Malgrat això, hi havia punts que no agradaven a la cadena nord-americana, com el que hi hagués formigues de peluix en plató, ja que el consideraven infantil. El que més els cridava l'atenció era la inclusió d'experiments científics, i al poc de conèixer-se que Motos volia vendre el programa als Estats Units diversos programes van començar a incloure aquest format.

 

La influència de 'El Hormiguero'

Encara que Will Smith i Pablo Motos no van aconseguir vendre 'El Hormiguero' a cap cadena dels Estats Units sí que ha estat emès en altres països. Hi va haver versions a Xile, Brasil, Portugal i Mèxic, sent aquesta la més popular i l'única que va estar en antena durant dues temporades.

Tot i que en altres països el programa no hagi estat reeixit a Espanya sí que ha aconseguit mantenir-se amb una audiència relativament estable durant molts anys. A més, el canvi de cadena no el va afectar, al contrari, va sumar diversos punts percentuals més de share.

Els tres programes amb més audiència van ser en els que van ser de convidats Isabel Pantoja (4,78 milions), Bertín Osborne (4,2 milions) i Santiago Abascal, líder de VOX (4 milions). Encara que el seu màxim en share ho van obtenir quan Pablo Motos va entrevistar Pablo Díaz, guanyador de 'Pasapalabra' aconseguint un 24% dels espectadors totals.