Aquesta matinada, des de les sis, agents de la Comissaria General d'Investigació Criminal (DIC) han iniciat un dispositiu a la Mina per detenir diverses persones relacionades amb el tiroteig del passat 7 de gener a aquest barri de Sant Adrià de Besòs amb els trets a la via pública. En aquell incident, en el qual es van disparar, al mig del carrer, més de 150 trets, es van poder identificar els autors però no detenir-los, i fins avui, després de mesos d'investigació, s'ha pogut explotar, en el marc d'una operació antidroga batejada com a cas Blau, però amb l'objectiu també de localitzar les armes que els investigadors creuen que amaguen els dos clans d'ètnia gitana enfrontats en aquest perillós barri a tocar de la ciutat de Barcelona. S'han fet una desena de detinguts i s'ha pogut trobar armes relacionades amb el tiroteig, amagades en pisos que els líders dels clans de la droga de la Mina tenen com a magatzems. 

A més, el dispositiu també està centrat a detenir diverses persones relacionades per delictes contra la salut pública, concretament en l’àmbit del tràfic de drogues, en una investigació que han portat tres jutjats diferents. A hores d'ara s'han fet deu entrades a pisos s'hi espera trobar marihuana i cocaïna. En un dels pisos escorcollats s'ha trobat una plantació de marihuana. Les entrades s'han fet sense problema, si bé s'havien programat i organitzat amb la màxima seguretat possible, també amb la participació d'unitats especials per evitar la resposta hostil per part dels objectius a detenir.

Agents de l'ARRO dels Mossos, a la zona de la Mina, aquesta matí

En l'operatiu hi participen agents del Grup Especial d'Intervenció (GEI), de la Brimo i de l'ARRO, a més d'unitats especialitzades amb l'objectiu de localitzar drogues armes, com la Unitat de Subsol i la Unitat Canina. En total, segons fonts policials, uns 350 agents desplegats a la zona, sota la supervisió directa del comissari en cap de la regió policial metropolitana Nord, Sergi Pla i dels comandaments de la regió i de la comissaria de Badalona. Tot i que encara no s'ha fet públic, i a l'espera de poder analitzar tot el que es trobi en les entrades i escorcolls que estan en marxa, la previsió és fer diversos detinguts, una desena, segons ha pogut saber ElCaso.cat, i recuperar les armes, però caldrà veure com avança el matí. Fonts policials han confirmat que s'han trobat armes que ara s'hauran de relacionar amb els fets del passat 7 de gener. És un dels dispositius, els darrers anys, més importants que s'han fet en aquesta complicada plaça de la Mina. 

 

Investigació del tiroteig

Amb les imatges del vídeo del tiroteig, els agents de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) han pogut identificar els implicats en els fets i, després de setmanes de seguiment, han aconseguit l'ordre judicial per accedir als seus pisos i recuperar les armes que, suposadament, es van fer servir en el tiroteig. Es tracta d'homes joves, relacionats amb el tràfic de drogues, que estan instal·lats al barri de la Mina. Tot i que responen a clans familiars, no es tracta d'organitzacions estanques com antigament, ja que actualment els grups dedicats al narcotràfic tenen més connexions amb altres grups i fins i tot famílies, que pivoten sobre la gran quantitat de diners que genera aquest negoci.

S'han fet una desena de detinguts en l'operatiu d'aquest matí a la Mina / GRS

Des d'un primer moment es va poder identificar qui eren els autors, i avui s'han pogut detenir i recuperar part de les armes. Caldrà veure quins indicis es poden recollir dels escorcolls que han començat a primera hora del matí, però els investigadors apunten que podran ser acusats de tràfic de drogues, grup criminal, tinença d'armes i desordres públics. Les anàlisis que es facin ara de les armes recuperades, així com dels fets registrats aquella nit, serviran per acreditar la participació dels detinguts i, alhora, per poder relacionar les armes amb altres fets delictius. Sense anar més lluny, aquesta nit hi ha hagut una baralla entre grups també de la mateixa ètnia, al mateix lloc, que ha acabat amb ferits i amenaces greus entre les persones implicades, clamant venjança i "morts", segons ha pogut saber ElCaso.cat.

Anàlisi balística

A la cantonada del carrer del Mar amb Venus, on es va iniciar el tiroteig de després de festes, els agents especialitzats en balística estan fent una anàlisi per poder completar la investigació d'aquell brutal tiroteig, que, tot i que es van fer trets a l'aire, una dona que era a casa seva va resultar ferida lleu. Després d'aquell tiroteig els Mossos van reforçar la vigilància a la zona, amb patrulles de l'ARRO a lloc les 24 hores del dia per evitar rèpliques o nous enfrontaments. En aquell moment, els líders dels clans enfrontats, que malden per controlar la droga en aquesta zona, van fer un pacte i van expulsar a dos dels participants en la baralla que havia desencadenat l'enfrontament i van ser desterrats, però la investigació va seguir en marxa. Fins avui.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!