Freshly Cosmetics ha començat a ser en boca de tots: maquillatge i productes facials vegans i sense testar en animals fa anys que arrasen, encara que en un ambient menys públic. Però ara, els seus tres fundadors, la Mireia, el Miquel i el Joan, amplien el negoci i s'expandeixen per tot Europa després de doblar la seva facturació en un any.

De Reus al món sencer amb la seva marca

L'última gran inversió, malgrat ja haver rebutjat ofertes de diversos fons, ha estat de 18 milions d'euros, provinents del fons londinenc Blossom Capital, que han invertit en una gran expansió europea i obrint una botiga en el centre de Londres.

La història es remunta a l'any 2015, quan els tres joves, de municipis propers a Reus, Tarragona, es van conèixer en el grau universitari d'Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili. Després de fer un màster en administració de negocis, va néixer el projecte de Freshly Cosmetics, que va començar com un treball final del curs.

Mireia, Miquel, Joan, un projecte de final de màster i un sabó natural

Per la seva part, la idea va provenir de la Mercè, la mare del Miquel, que fabricava sabons naturals a casa. Ara la dona treballa gestionant la nau logística que té la companyia a la localitat de Gandesa i els números de l'empresa no paren de multiplicar-se.

Mireia Trepat i Miquel Antolín / RRSS

Mireia Trepat i Miquel Antolín / RRSS

En declaracions a La Vanguardia, els cofundadors -en Joan Miralles és soci només capitalista-, Mireia Trepat i Miquel Antolín explicaven: "El 2019, facturem 12,9 milions d'euros i aquest any esperem assolir els 25 milions. Ens estem posicionant en xarxes socials amb campanyes d'influencers . Veiem que el producte convenç el consumidor jove, però des de la pandèmia també desperta l'interès del públic no tan jove. Les coses naturals s'està obrint pas".

Vendes milionàries en menys de cinc anys per internet

Però és que en els seus primers passos també van ingressar xifres milionàries. El 2017 van facturar 1,3 milions i ara ja s'apropen als 25, en tan sols quatre anys, en els quals ja han donat ocupació a 245 empleats.

Encara que venien principalment per internet, on, a més, fan grans descomptes pel Black Friday i Nadal, quan facturen el 30% del seu total, ja són tangibles.

Fa un any que es pot visitar la seva botiga a Barcelona, al carrer Portaferrissa; i des d'aleshores han obert a Madrid i a València. El gran salt, tanmateix, ve ara, amb el compte enrere de l'obertura del nou local en la famosa Carnaby Street de Londres.

Expansió internacional

De fet, des de l'empresa asseguren que ja compten amb mig milió de clients entre Espanya i altres països europeus. I és que el 10% de l'activitat es genera entre França, Itàlia i Portugal -on acaben de reforçar la seva estratègia online amb un canal independent-, que ara pretenen estendre al Regne Unit.

Segons expliquen al mitjà El Periódico de España, la crisi de subministraments els ha començat a afectar amb el retard de lliurament de matèries primeres i de dosificadors, que venen de la Xina.