Les vacances de Setmana Santa han arribat i és molta la gent que aprofita que són els primers dies seguit de festa des de Nadal i que ha arribat el bon temps per anar a passar uns dies a un altre lloc i desconnectar de la rutina. Sense anar més lluny, s'espera que uns 560.000 vehicles surtin de l'àrea metropolitana de Barcelona, cosa que al mateix temps significa que moltes primeres residències quedaran buides. Això els lladres ho saben i veuen l'oportunitat perfecta per cometre els robatoris. Per aquest motiu, els Mossos d'Esquadra han demanat precaució a l'hora de marxar i han donat un seguit de trucs i consells per fer els domicilis més segurs mentre no hi ha ningú.
El truc perquè els lladres no entrin a casa per Setmana Santa
El primer que cal assegurar-se és que no s'estan donant facilitats als lladres per poder-hi entrar. Abans de marxar, convé revisar que s'hagi tancat bé totes les portes, finestres o possibles accessos pels quals puguin entrar els assaltants. En el cas del portal de l'edifici, també és millor assegurar-se que hagi quedat la porta ben tancada i que cap desconegut ha aprofitat per entrar-hi corrents. També és recomanable no deixar cap clau amagada en algun lloc que sigui fàcil de trobar.
També és aconsellable simular que hi ha activitat a casa perquè els lladres s'ho pensin dues vegades abans d'entrar-hi. En aquest sentit, si s'han de passar molts dies fora de casa, es pot demanar a alguna persona de confiança que reculli el correu perquè no es vagi acumulant a la bústia o que passi per casa a apujar les persianes o obrir els llums. De fet, això últim es pot arribar a fer sense la necessitat de comptar amb algú gràcies a la tecnologia. I és que es poden programar temporitzadors per encendre els llums o, fins i tot, la televisió, cosa que permet també que es puguin sentir sorolls i sigui encara més creïble. També és convenient no anar pregonant gaire per xarxes socials que s'està de vacances lluny de casa, ja que així els possibles lladres també poden saber que tenen via lliure per actuar.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!