Nova agressió a un funcionari de presons de Catalunya. Aquest cop, al centre penitenciari Wad-Ras, una presó de Barcelona on només hi ha dones, sigui complint condemna o en situació de presó provisional. Una interna, I.Y.D., nascuda a l'est d'Europa, segons ha pogut saber ElCaso.cat, ha propinat diverses puntades de peu a una treballadora aquest diumenge, 6 de setembre, al matí, després de mostrar, durant una bona estona, una actitud molt nerviosa i insultar el personal treballador. 

Segons ha informat el sindicat de presons SICAP-FEPOL, l'incident ha passat a la unitat polivalent d'aquesta presó del barri del Poble-Nou, a tres quarts de nou del matí. I.Y.D. ha començat a mostrar una actitud cada cop més violenta i intimidatòria cap als funcionaris, fins i tot encarant-s'hi. El personal ha ordenat a la dona tornar a la seva habitació i, quan la treballadora ha tancat la porta de la cel·la, la interna s'ha rebel·lat encara més i ha donat puntades de peu a la funcionària. 

Necessita assistència mèdica

En aquell moment s'ha activat un codi d'emergència a la presó i han acudit a la cel·la altres funcionaris d'altres unitats i els caps de servei, que han ajudat la funcionària agredida a controlar la situació. La treballadora ha patit lesions al genoll i al braç i ha hagut de rebre l'assistència mèdica dels seus companys de feina. Hores més tard ha hagut de visitar un centre sanitari a causa de les lesions. Les agressions, insults i amenaces als funcionaris de les presons —un col·lectiu que aquest mes de juny va ser reconegut com a agent de l'autoritat pel Congrés— es repeteixen dia a dia i evidencien que hi ha un problema de seguretat sostingut en el temps, sense mesures reals per protegir els treballadors.