Els Mossos d'Esquadra han detingut un home acusat de provocar un incendi en un pis del carrer Sant Joaquim de les Franqueses del Vallès. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, el detingut ha calat foc al domicili on viuen la seva exparella, una nena de 2 anys i una amiga de la dona. Segons confirmen els Mossos d'Esquadra a aquest mitjà, en el moment de l'incendi, l'amiga era dins, però l'exparella i la menor no, cosa que l'home no sabia, i sospiten que la intenció era fer mal i fins i tot matar la noia amb qui havia viscut i havia mantingut una relació sentimental, per això ha estat detingut per violència masclista. Els fets han tingut lloc aquesta nit de divendres, cap a dos quarts de dotze. L'autor dels fets ha intentat fugir saltant per un balcó, però sense tenir èxit. L'home ha estat arrestat i, afortunadament, no hi ha hagut ferits, tot i que l'habitatge ha quedat completament calcinat i no hi poden tornar a viure.
Cala foc al pis per fer mal a l'exparella
Tot va començar, segons han explicat fonts veïnals a ElCaso.cat, cap a les cinc de la tarda d'aquest divendres, quan l'home, estranger de 26 anys, va anar a veure la seva exparella malgrat tenir una ordre d'allunyament perquè ella l'havia denunciat per maltractaments. Allà la va amenaçar de cremar l'habitatge si no feia el que ell li deia, però la noia, espanyola, d'uns 20 anys, no hi va accedir. Davant aquesta situació, la policia es va desplaçar cap al domicili, però l'home va acabar marxant sense ser detingut.
Al cap d'unes hores, cap a dos quarts de dotze de la nit, l'home ha tornat i, com ja havia dit, ha calat foc al pis. Afortunadament, la jove i la menor no hi eren. Sí que hi era l'amiga a qui li tenien llogada una habitació, però ha pogut fugir de l'habitatge abans que el foc i el fum s'estenguessin. També s'han autoevacuat la resta de veïns de l'edifici, ja que les flames pujaven cap al pis superior. Fins al lloc s'han activat sis dotacions dels Bombers de la Generalitat, així com diverses ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i efectius dels Mossos d'Esquadra.
Quan hi han arribat, tothom havia sortit de l'edifici i en poc menys de mitja hora els Bombers han pogut donar el foc per extingit. Un cop s'han fet tasques de ventilació de tot l'immoble i s'ha garantit que no hi havia fum i era segur, els veïns de la resta de pisos han pogut tornar a casa seva. No ho han pogut fer, però, les noies i la nena, ja que el seu pis ha quedat completament inhabitable. Cap a un quart de dues de la matinada, la situació ha tornat a una relativa normalitat sense que cap persona hagi estat ferida ni atesa pel SEM. Pel que fa a l'autor de l'incendi, ha pogut ser localitzat després que fugís pel balcó i ha estat detingut com a presumpte autor d'un delicte d'incendi i d'un altre de violència en l'àmbit de la llar.
Un cas de violència masclista que ja ha afectat els veïns
L'incendi de l'habitatge aquest divendres a la nit ha estat l'episodi més greu d'un cas de violència masclista que ara ha afectat fins i tot la resta de gent que viu al mateix carrer, ja que aquest dissabte al matí s'ha hagut de tallar la llum a la zona per fer les comprovacions corresponents. El pis incendiat és en realitat dels pares de la jove, tal com han explicat fonts veïnals a ElCaso.cat, però van decidir marxar quan la noia va portar a viure-hi la seva parella i aquest no deixava de fer-los la convivència impossible. Des d'aleshores, la noia ha estat consumint drogues i ajuntant-se amb persones problemàtiques. Finalment, va acabar denunciant l'home per maltractaments, però ell, tot i imposar-li una ordre d'allunyament, se l'ha estat saltant entrant a l'habitatge a través del pati comunitari. Ara, ha calat foc al pis, però afortunadament les dues dones i la menor n'han sortit il·leses i ell ha acabat detingut.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
