Un home de 39 anys ha estat detingut aquest divendres, 31 de juliol, acusat de ser el suposat autor de la mort a ganivetades de la seva parella, una dona de 27 anys amb qui tenia un fill de molt poca edat. Els fets han tingut lloc a dos quarts d'una del migdia en un domicili del carrer de Perines de Santander, a Cantàbria, i l'individu, després de ferir mortalment a la víctima, ha trucat al telèfon d'emergències 091 per confessar els fets. Sobre l'home no constava cap denúncia prèvia.

Arran de la trucada, s'ha desplaçat immediatament diverses patrulles de la Policia Nacional que, en veure la dona ensangonada amb ferides compatibles d'arma blanca, han demanat la presència dels serveis d'emergències. Els professionals sanitaris, però, no han pogut fer res per salvar la vida de la víctima, i només han pogut certificar la seva mort. Tot seguit, s'han iniciat les tasques corresponents per a l'aixecament del cadàver i fins al domicili també s'hi han activat els grups de la Policia Judicial i de la Policia Científica. 

S'investiga com un cas de violència de gènere

Davant els fets, la Policia Nacional ha detingut l'individu, que s'ha confessat autor del crim, de qui es desconeix la nacionalitat i els antecedents. Els agents han obert unes perquisicions que permetran aclarir els motius que han provocat aquest apunyalament. Ara per ara, l'assassinat s'investiga com un nou cas de violència de gènere, tot i que no constava cap denúncia prèvia per violència masclista entre la parella. L'individu ha estat traslladat a la comissaria de la Policia Nacional de Santander, en espera de passar a disposició judicial davant del jutge en funcions de guàrdia.

🟪 Davant qualsevol indici o situació de violència masclista cal trucar al telèfon 900 900 120 i ho pot fer tothom. La línia és gratuïta, confidencial, no deixa rastre i opera les 24 hores cada dia de l'any en diversos idiomes. Ofereix atenció psicològica directa, fa un primer assessorament jurídic i fa derivació, si així se sol·licita, als serveis especialitzats que acompanyen les dones.