Mai és massa tard per dedicar-se al món del narcotràfic i treure's un sobresou cultivant o venent droga. A Ripollet, al Vallès Occidental, n'hi ha hagut una mostra. Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 72 anys que, juntament amb un altre home de 38 anys que també ha estat arrestat i una dona de 69 anys que ha quedat investigada, havien muntat una plantació de marihuana. Els fets van sortir a la llum gràcies a l'empresa subministradora d'electricitat, que va detectar com en un local de la població hi havia un consum de llum molt per sobre del que seria habitual i va alertar els Mossos d'un possible cultiu d'aquesta droga.
Més de 800 plantes de marihuana en un local de Ripollet
La Unitat d'Investigació de la comissaria de Cerdanyola del Vallès va començar a fer indagacions sobre el local i l'activitat que s'hi feia i, un cop recollits prou indicis, el passat 26 d'agost es va fer una entrada i escorcoll després de rebre l'autorització del jutge. A l'interior del local, els agents hi van trobar 835 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i més de 2.200 esqueixos preparats per a la plantació. A més, es va poder intervenir tot el material necessari per al cultiu, com els focus LED, els grans equips de ventilació assistida i aire condicionat o les bosses per envasar al buit, així com llibretes i tauletes electròniques amb diferents anotacions relacionades amb la plantació.
Els Mossos van detenir el propietari de l'empresa que operava en aquell local i el titular del contracte de subministrament de fluid elèctric. Tots dos homes, de qui no se n'ha facilitat nacionalitat i que no tenien antecedents policials fins ara, estan acusats d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric. Pel que fa a l'home de 72 anys, va quedar en llibertat després de declarar a comissaria, mentre que l'home de 38 anys va passar a disposició judicial. A més, una dona de 69 anys ha quedat investigada per la seva relació amb els fets i estarà en llibertat fins que arribi el judici.

