Nou operatiu policial contra el top manta a Salou. Aquest dimarts a primera hora del matí, agents de la Unitat d'Investigació (UI) de les comissaries de Tarragona i de Reus dels Mossos d'Esquadra, amb efectius de l'ARRO i de la Brigada Mòbil, helicòpters i drons, en col·laboració amb la Policia Nacional espanyola, s'han desplegat al barri de la Salut de la capital de la Costa Daurada i també en magatzems de Reus amb l'objectiu de desarticular l'organització criminal que opera rere els manters que viuen de vendre roba, vambes, bosses i gorres etiquetades, falsament, amb logos de marques conegudes. El desplegament ha rebut una resposta força violenta per part dels manters, amb llançament de pedres i altres objectes contra els policies. El balanç de l'operatiu ha estat d'una vintena de detinguts i tres agents dels Mossos ferits, segons ha pogut saber ElCaso.cat.
El dispositiu d'aquest dimarts s'ha desplegat a la mateixa zona on, fa una setmana, segons va explicar ElCaso.cat, la Guàrdia Civil va haver de contenir els manters que s'havien concentrat després que els agents desmantellessin tres magatzems on, suposadament, amagaven el material falsificat que posteriorment posen a la venda tant al passeig marítim de Salou, com també i, sobretot, de Cambrils, els dos municipis més afectats per aquesta pràctica il·legal i que genera molta controvèrsia i problemàtica entre els veïns i botiguers. Durant el cap de setmana, una cinquantena de residents van concentrar-se a Salou contra el top manta per reclamar més mesures de seguretat i una resposta contundent dels alcaldes de les respectives localitats.
Paral·lelament al dispositiu de Salou, també s'han fet entrades en magatzems de Reus, on l'organització guardava el gruix de tot aquest material falsificat. Aquesta operació és de les més grans que s'han fet contra el top manta, amb una gran quantitat de peces intervingudes i amb alguns dels capitostos de la màfia sota arrest policial. En concret, al Camp de Tarragona, ha estat la primera vegada que s'ha donat un cop tan contundent contra la venda il·legal de productes falsificats.

Manters a la carrera i intentant accedir als escorcolls en un joc del gat i la rata pel barri de la Salut de Salou
Malgrat les prevencions de Mossos i Policia Nacional, s'han viscut moments de molta tensió, ja que diversos dels manters, tots de nacionalitat senegalesa, han començat a muntar barricades amb mobiliari urbà al mig dels carrers on s'han dut a terme les entrades, així com al passeig de Miramar, i han fet llançaments de pedres i d'altres objectes com vidres trencats contra els agents de l'ARRO i de la Brimo, que s'han plantat ferms per evitar que la situació escali, armats amb llançadores de projectils foam. Tot i que en un primer moment semblava que els ànims s'havien apaivagat, amb els manters mantenint-se a uns 100 metres del cordó policial, han acabat carregant contra els agents per poder accedir als llocs on s'han fet les entrades.
Els efectius de l'ARRO i de la BRIMO, amb escuts i llançadores, han aconseguit dispersar els esvalotadors que han intentat escapar a la carrera per evitar ser detinguts. Els aldarulls s'han concentrat principalment als carrers de València i del Sol, així com pels voltants de les vies del tren, al carrer de Carles Roig, i el passeig marítim, que els agents han tancat per evitar que poguessin accedir als escorcolls. Els manters, llavors, han intentat arribar-hi a través de la rambla de Barenys; quatre dels carrers perpendiculars han estat bloquejats per la policia, impossibilitant que els esvalotadors poguessin intervenir en les entrades. El resultat ha estat un joc del gat i la rata amb càrregues policials i més llançaments i carreres dels manters per tot el barri de la Salut, que ha acabat notant els efectes dels aldarulls, amb diversos cotxes dels veïns destrossats per les pedres.

A banda dels arrestats vinculats a l'organització que gestiona el top manta, s'ha fet, com a mínim, una detenció més d'entre els esvalotadors, acusat d'un delicte de desordres, segons ha pogut saber aquest mitjà. Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa una investigació per poder identificar tots els implicats, que han estat enregistrats des dels helicòpters, així com per determinar el grau d'implicació de tots d'ells. Pels volts de dos quarts d'onze, la situació s'ha pogut desescalar, tot i que els cossos policials romandran al lloc durant el dia per mantenir la vigilància en cas que els manters decidissin tornar-hi.


🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!